کد مطلب: 18299
  تاریخ انتشار:  1400/08/10 - 11:05


حوادث شدید آب و هوایی، هنجارهای جدید جهانی هستند

گزارش وضعیت آب و هوایی، عکسی فوری از شاخص های آب و هوا از جمله دما، حوادث شدید آب و هوایی، افزایش سطح آب دریا و شرایط اقیانوس ها ارائه می دهد.

سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرد: حوادث شدید آب و هوایی از جمله موج شدید گرما و سیل‌های ویرانگر، اکنون حوادث عادی جدید در طبیعت زمین در نظر گرفته می شوند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
گزارش وضعیت آب و هوا برای سال ۲۰۲۱، جهانی را به تصویر کشیده است که "در مقابل چشمان ما در حال تغییر است."

میانگین دمای ۲۰ ساله از سال ۲۰۰۲ برای اولین بار در مسیری قرار دارد که از یک درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن فراتر رفته است و طبق این مطالعه، سطح آب دریاها در جهان در سال ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود رسیده است.

آخرین آمارهای مربوط به سال ۲۰۲۱ که توسط سازمان جهانی هواشناسی جمع آوری شده همزمان با آغاز کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل متحد در گلاسگو موسوم به COP۲۶ منتشر شده است.

گزارش وضعیت آب و هوایی، عکسی فوری از شاخص های آب و هوا از جمله دما، حوادث شدید آب و هوایی، افزایش سطح آب دریا و شرایط اقیانوس ها ارائه می دهد.

این مطالعه نشان می‌دهد که هفت سال گذشته از جمله سال جاری، احتمالا گرم‌ترین سال‌های ثبت شده است زیرا غلظت گازهای گلخانه‌ای در جو به میزان بی‌سابقه ای رسیده‌ است.

در این گزارش آمده است که افزایش دما، کره زمین را به سمت «سرزمینی ناشناخته» هدایت می کند و تاثیرات فزاینده‌ای بر سراسر کره زمین دارد.

پروفسور پتری تالاس از سازمان جهانی هواشناسی گفت: حوادث شدید آب و هوایی، هنجارهای جدیدی برای جهان ما هستند. شواهد علمی فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد در برخی از آنها ردپای تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیت بشر وجود دارد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان