کد مطلب: 18163
  تاریخ انتشار:  1400/07/12 - 13:18


مقابله با تغییرات آب‌وهوایی به کمک درختان پروبیوتیک‌دار

محققان دریافتند که درختان پروبیوتیک‌دار در پاک‌کردن زمین‌های آلوده و مقابله با تغییرات آب‌وهوایی موثر هستند.
download 20211006120314-treee.jpg

محققان دریافتند که درختان پروبیوتیک‌دار در پاک‌کردن زمین‌های آلوده و مقابله با تغییرات آب‌وهوایی موثر هستند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از ویفروم، تا سال ۲۰۵۰، حدود ۷۰۰ میلیون نفر مجبور به مهاجرت می‌شوند زیرا سرزمینی که در آن زندگی می‌کنند برای زندگی آنان مناسب نخواهد بود. همچنین انتظار می‌رود، در جهان بازده محصولات کشاورزی به‌طور متوسط ۱۰ درصد کاهش یابد و در برخی از مناطق تا ۵۰ درصد پیش‌بینی شده است و از دست‌دادن فاجعه‌بار تنوع‌زیستی نیز وجود خواهد داشت.

برخی از مهمترین عوامل موثر در این موضوع، گسترش فعالیت جنگلداری ناپایدار، پاکسازی زمین برای کشاورزی، رشد شهری و توسعه زیرساخت‌هاست.

 تغییر کاربری زمین به همراه تغییرات آب‌وهوایی می‌تواند تا اواسط قرن، مناطق زندگی میلیون‌ها نفر را از بین ببرد. کاشت درخت یکی از راه‌های مقابله با جنگل‌زدایی و تغییرات اقلیمی است اما یک شرکت کالیفرنیایی گامی فراتر نهاده است و درختان را با پروبیوتیک تلقیح می‌کند و به آنها امکان می‌دهد خاک اطراف را تمیز کنند.

محققان اظهار کردند: درختان تلقیح‌شده ۹۵ درصد نرخ بقا دارند که این میزان برای بقیه ۳۰ درصد است.

استفاده دوباره از زمین‌های استفاده‌شده و مناسب‌سازی آن برای مواردی مانند کشاورزی و سکونت انسان با وجود آلاینده‌هایی مانند مواد شیمیایی، هیدروکربن‌ها و سایر مواد سمی با موانعی مواجه است و به‌طور سنتی زمان‌بر، پرهزینه و ناپایدار است.

برخی از روش‌های سبز پاکسازی زمین کاشت درخت است اما آلودگی‌هایی که عمیق‌تر از سطح ریشه نفوذ کرده‌اند، از کاشت درختان سود نمی‌برند و البته برخی از سموم عامل از بین‌رفتن مواردی هستند که در آنجا کاشته شود.

شرکت مستقر در کالیفرنیا به نام Intrinsyx Environmental توانسته است بر این مشکل غلبه کند و از تلقیح پروبیوتیک به درختان برای کاهش اثرات مضر برخی از آلاینده‌ها استفاده کند. کارشناسان این شرکت مدعی هستند که یک جنگل کوچک از ۱۰۰ درخت صنوبر تلقیح‌شده می‌تواند سالانه ۳.۵ میلیون لیتر آب زیرزمینی آلوده را استخراج و تصفیه کند.

فرایند تلقیح شامل استفاده از اندوفیت‌ها، موجودات میکروسکوپی مانند قارچ‌ها یا باکتری‌هاست که در داخل گیاهان زندگی می‌کنند. البته این شرکت اندوفیت‌های خاصی را برای افزایش جذب سموم درختان پرورش می‌دهد.

محققان اظهار کردند: افزایش تعداد درختان تاثیرات مفیدی بر بسیاری از مسائل مربوط به تغییرات آب‌وهوایی خواهد گذاشت اما درختان به تنهایی مشکل را حل نمی‌کنند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان