کد مطلب: 18096
  تاریخ انتشار:  1400/06/30 - 16:15


تهدید جدیِ فعالیت‌های انسانی برای نهنگ‌های قاتل

این واقعیت نشان می دهد که زنجیره های تأمین غذایی انسان ها، در حال از بین بردن زندگی سایر موجودات روی سیاره زمین است.

کارشناسان حیات وحش هشدار می دهند زنجیره های تامین مواد غذایی برای انسان به ویژه در شرایط کنترل نشده و بی رویه، حیات دیگر جانوران از جمله "نهنگ های قاتل" را به مخاطره می‌اندازد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، نهنگ های قاتل یا اورکاها در بیشتر اقیانوس های جهان یافت می شوند و بر اساس یافته های علمی، این نهنگ ها در گروه هایی به نام "غلاف" زندگی می کنند و زبان ارتباطی خاص خود را دارند.

به دلیل شکارِ نهنگ های قاتل توسط انسان، این آبزیان در حال حاضر در ایالات متحده و کانادا در گروه جانوران "در معرض خطر" طبقه بندی شده اند.

بر اساس گزارش ها، این حیوانات در سواحل اقیانوس آرام در آمریکای شمالی به خاطر گرسنگی جان خود را از دست می دهند زیرا بخش کلیدی رژیم غذایی آنها ماهی های"قزل آلا چینوک" هستند که احتمالاً به دلیل بحران تغییرات آب و هوایی در جهان، تعدادشان رو به کاهش است.

همچنین در آب‌های اقیانوسیه سر و صدا و ترافیک کشتی‌ها و سایر شناورهای دریایی در روند صید ماهی توسط نهنگ ها اختلال ایجاد می‌کند زیرا صدای کشتی‌ها اغلب با فرکانس هایی که اورکاها برای شکار و پیدا کردن غذا تولید می‌کنند، تداخل دارد.

 این واقعیت نشان می دهد که زنجیره های تأمین غذایی انسان ها، در حال از بین بردن زندگی سایر موجودات روی سیاره زمین است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان