کد مطلب: 18088
  تاریخ انتشار:  1400/06/29 - 14:28


هشدار طغیانِ طویل ترین دریاچه آب شیرین جهان در قاره آفریقا و آوارگی ساکنان محلی

عوامل زیادی در جاری شدن سیل دخیل هستند اما جو گرم ناشی از "تغییرات آب و هوایی جهان" احتمال بارندگی شدید را بیشتر می کند.

بر اساس گزارش موسسه خیریه "صندوق نجات کودکان" (Save the Children) در بریتانیا، بلایای طبیعی در سالهای اخیر بیش از ۱۰۰ هزار نفر را مجبور به ترک خانه هایشان در کشور "بوروندی" در مرکز آفریقا کرده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، بیشتر مردم کشور بوروندی در سواحل دریاچه "تانگانیکا" زندگی می کردند، جایی که در سالهای اخیر سطح آب این دریاچه به دلیل طوفان های شدید بالا رفته و باعث سیل و رانش زمین شده است.

این حوادث طبیعی موجب تخریب و از بین رفتن بسیاری از مزارع و خانه های بومی در حاشیه ساحلی این دریاچه که دومین دریاچه عمیق جهانی نیز محسوب می شود، شده است.

به گفته موسسه خیریه "صندوق نجات کودکان" این یک "بحران فراموش شده" است.

دریاچه تانگانیکا از کشور بوروندی و چندین ایالت دیگر در آفریقا عبور می کند.

این دریاچه طولانی ترین دریاچه آب شیرین جهان است که سطح آب آن در آوریل به ۷۷۶.۴ متر از سطح دریا در مقایسه با میانگین طبیعی آن یعنی ۷۷۲.۷ متر افزایش یافته است.

عوامل زیادی در جاری شدن سیل دخیل هستند اما جو گرم ناشی از "تغییرات آب و هوایی جهان" احتمال بارندگی شدید را بیشتر می کند.

جهان از زمان شروع انقلاب صنعتی تاکنون، حدود ۱.۲ درجه سانتیگراد گرم تر شده است و این روند افزایش دمای کره زمین همچنان ادامه می یابد مگر اینکه مقامات کشورهای جهان با انجام اقداماتی، کاهش چشمگیر انتشار گازهای گلخانه ای را اعمال کنند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان