کد مطلب: 18057
  تاریخ انتشار:  1400/06/24 - 10:18


بارش ‌پراکنده در ۴ استان

طی امروز و فردا (۲۴ و ۲۵ شهریور) اهواز با بالاترین دمای ۴۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و رشت با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ‌پیش‌بینی آسمانی صاف برای غالب مناطق کشور، از بارش ‌پراکنده در چهار استان کشور و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شرق کشور طی ‌پنج روز آینده خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، صادق ضیاییان ضمن اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، طی پنج روز آینده در استان‌های گلستان، مازندران و روزهای جمعه و شنبه (۲۶ و ۲۷ شهریور) در استان‌های گیلان و اردبیل به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر گاهی بارش پراکنده رخ می‌دهد، اظهار کرد: طی این مدت در سایر مناطق کشور آسمان صاف و جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: سرعت وزش باد در برخی ساعات در نوار شرقی کشور افزایش می‌یابد و در شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان در منطقه زابل خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می رود.

به گفته ضیاییان، بعد از ظهر جمعه و روز شنبه (۲۶ و ۲۷ شهریور) در غرب سواحل دریای خزر در استان‌های گیلان و غرب مازندران ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد همچنین جمعه (۲۶ شهریور) در استان‌های ایلام و خوزستان سرعت وزش باد افزایش می‌یابد.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۵ شهریور) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۲۶ شهریور) نیز صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۴ و ۲۵ شهریور) اهواز با بالاترین دمای ۴۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و رشت با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

انتهای ‌پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری