کد مطلب: 18012
  تاریخ انتشار:  1400/06/15 - 11:19


دستگیری شکارچیان غیر مجاز در شرق استان تهران

متخلفان پس از تشکیل پرونده و پرداخت ۲۵۰ میلیون ریال ضرروزیان ناشی از خسارت وارده به محیط زیست، برای سیر مراحل قانونی به دادگستری شهرستان معرفی شدند.

در پی گشت و پایش ماموران اجرایی محیط زیست شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند، دو گروه شکارچی غیرمجاز در ارتفاعات این شهرستان ها دستگیر شدند و لاشه دو راس قوچ و یک راس کل وحشی کشف و ضبط شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، داریوش فرخی - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه -ردر تشریح این خبر با اشاره به اینکه ماموران یگان حفاظت شهرستان فیروزکوه مستقر در سرمحیط بانی انزها روز گذشته حین گشت و کنترل مناطق در ارتفاعات مقصود آباد واقع در منطقه پناهگاه حیات وحش کاوه ده،  یک گروه شکارچی غیر مجاز که  اقدام  به  شکار غیر مجاز یک راس کل وحشی کرده بودند را دستگیر کردند، گفت: از متخلفان علاوه بر لاشه یک راس کل وحشی، تعداد یک قبضه اسلحه کمرشکن و هفت تیر فشنگ سلاح مربوطه نیز کشف و ضبط شد .

وی تصریح کرد: متخلفان پس از تشکیل پرونده و پرداخت ۲۵۰ میلیون ریال ضرروزیان ناشی از خسارت وارده به محیط زیست، برای سیر مراحل قانونی به دادگستری شهرستان معرفی شدند.

همچنین محمد فریدی - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند - از دستگیری شبانه سه شکارچی غیر مجاز در دره منتهی به «ساران» خبر داد و اظهارکرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست طی گشت و کنترل منطقه، یک گروه شکارچی غیرمجاز را در ارتفاعات پلنگ دره بوآدره در نیمه شب شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، وی به کشف و ضبط یک قبضه اسلحه کالیبر ۲۷۰ و لاشه دو رأس قوچ وحشی اشاره کرد و گفت: متخلفان به مرجع قضائی معرفی شده‌اند. بر اساس قانون «شکار و صید» میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست ۵۰۰ میلیون ریال ارزیابی شده است که قسمتی از ضرر و زیان وارده به محیط زیست وصول شده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی