کد مطلب: 17853
  تاریخ انتشار:  1400/05/18 - 12:17


اگر به‌طور اتفاقی پلاستیک بخورید...

ممکن است احمقانه به‌ نظر برسد اما بسیار رایج است. در برهه‌ای از زندگی ممکن است برای بسیاری از افراد به‌طور تصادفی چنین اتفاقی رخ داده باشد.

ممکن است احمقانه به‌ نظر برسد اما بسیار رایج است. در برهه‌ای از زندگی ممکن است برای بسیاری از افراد به‌طور تصادفی چنین اتفاقی رخ داده باشد. اطلاعات مربوط به خوردن پلاستیک حیرت‌انگیز است. نتایج بررسی دانشگاه نیوکاسل، استرالیا نشان داد، افراد ممکن است هر هفته مقادیری از پلاستیک معادل اندازه یک کارت اعتباری مصرف کنند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از هلث نیوز، نتایج این تحقیق مشخص کرد که منبع اصلی پلاستیک، آب آشامیدنی است. سطح بالایی از پلاستیک نیز مربوط به غذاهای دریایی است. از آنجا که آن‌ها اغلب به‌طور کامل مصرف می‌شوند، میکروپلاستیک‌های بالقوه در سیستم خود را به بدن ما منتقل می‌کنند.

با توجه به این‌که پلاستیک‌ها به بخشی جدایی‌ناپذیر از عادات مصرف و تولید ما تبدیل شده‌اند، جدا کردن راه خود از آن‌ها دشوار است. طبق گزارش سازمان ملل متحد (UNEP)، در هر دقیقه یک میلیون بطری نوشیدنی پلاستیکی خریداری می‌شود. این گزارش همچنین واقعیت شگفت‌انگیز دیگری را برجسته می‌کند نیمی از پلاستیک تولید شده یکبار مصرف هستند.

پلاستیک به محیط‌زیست از جمله زندگی دریایی آسیب می‌رساند. اما اگر همان پلاستیک  به هر شکلی وارد بدن شما شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ وقتی به‌طور تصادفی پلاستیک می‌خورید، چه اتفاقی برای بدن شما رخ می‌دهد؟

بدن ما سعی می‌کند پلاستیک‌هایی که به‌طور اتفاقی مصرف‌شده را از بین ببرد. نگران نباشید با مقدار کمی پلاستیک در بدن خود مشکلی نخواهید داشت؛ ذرات کوچک پلاستیک -کوچکتر از دانه کنجد- ریزپلاستیک نامیده می‌شوند.

نتایج یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان داد که بر اساس جنسیت و سن، آمریکایی‌ها سالانه بین ۳۹ هزار تا ۵۲ هزار میکروپلاستیک مصرف می‌کنند. افرادی که از بطری آب پلاستیکی استفاده می‌کنند ممکن است سالانه ۹۰ هزار میکروپلاستیک اضافی مصرف کنند.

پلاستیک در بدن چه می‌شود؟

اکثر مقادیر کم پلاستیک که به‌ طور تصادفی مصرف می‌کنید پس از یک روز یا بیشتر بدن شما را ترک می‌کند زیرا بدن به‌ طور طبیعی برای خلاص شدن از آلودگی‌ها فعالیت می‌کند. با این حال، مصرف منظم پلاستیک ممکن است منجر به عوارض جانبی بالقوه شود.

نتایج تحقیقات منتشرشده در مورد مواد غذایی نشان می‌دهد، مواد شیمیایی موجود در پلاستیک می‌توانند به‌ راحتی از طریق غذاهای مایکروویو شده وارد بدن ما شوند. خوردن برخی از این مواد شیمیایی می‌تواند منجر به آسم، سرطان، سقط جنین و زایمان زودرس و ناباروری در مردان شوند. بدیهی است که دلایل زیادی برای اجتناب استفاده از پلاستیک وجود دارد.

یافتن راهی برای عدم خوردن پلاستیک شامل دقت بیشتر در مصرف محصولات پلاستیکی است. از محصولات پلاستیکی کمتری استفاده کنید و مرتبا بازیافت را تمرین کنید که این موارد تنها یک گام کوچک در نجات سیاره ماست!

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی