کد مطلب: 17837
  تاریخ انتشار:  1400/05/16 - 16:33


رها سازی ۲۷۰ قطعه سهره طلایی در زیستگاه های کردستان

با تلاش محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قروه، ۲۷۰ سهره طلایی در زیستگاه بدر و پریشان رهاسازی شدند.

با تلاش محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قروه، ۲۷۰ سهره طلایی در زیستگاه بدر و پریشان رهاسازی شدند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، توفیق زارعی از کشف ۲۷۰ قطعه سهره طلایی از یک شکارچی متخلف خبر داد اظهارکرد که یکی از شکارچیان متخلف شهرستان قروه که اقدام به زنده گیری این پرندگان در خارج از استان کرده بود و قصد خرید و فروش آنها را داشت، با هوشیاری و رصد ۲ ماهه ماموران یگان حفاظت، محل اختفای سهره های طلایی اسیر شده شناسایی و کشف و ضبط شد.

وی افزود که با هماهنگی مراجع قضایی حکم تفتیش و بازرسی از منزل مسکونی این شکارچی متخلف صادر شد و با همکاری نیروی انتظامی محل سکونت این شکارچی بازرسی شدکه در بازرسی انجام شده ۲۷۰ قطعه سهره طلایی و ۳۰ عدد قفس فلزی و دو رشته تور زنده گیری پرندگان کشف و ضبط شد و به اداره محیط زیست انتقال داده شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان قروه تصریح کرد که‌ با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب قروه و همکاری نیروی انتظامی سهره های طلایی ها در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان رهاسازی شده و به دامان طبیعت بازگشتند.

وی درپایان یادآور شد که پرونده تخلف این شکارچی متخلف تشکیل و برای برخورد قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

لازم به ذکر است که سهره طلایی با نام انگلیسی European Goldfinch  از خانواده سهره ها و راسته گنجشک سانان است. پرندگانی کوچک جثه و تقریبا هم اندازه گنجشک خانگی با دم چنگالی شکل و منقار مخروطی، دمگاه سفید رنگ، صورت قرمز رنگ ، پس سر سیاه رنگ، گونه های سفید،گرده قهوه ای یا خاکستری، بال های سیاه رنگ با نوار زرد کاملاً مشخص در بال ها، سینه ای به رنگ  نخودی و پا های تیره رنگ هستند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان