کد مطلب: 17729
  تاریخ انتشار:  1400/04/27 - 12:16


۵۶۰ پاسگاه‌ محیط‌بانی کشور به مبدل‌های انرژی خورشیدی مجهز می‌شوند

مدیرعامل صندوق ملی محیط‌ زیست از تجهیز ۵۶۰ پاسگاه محیط‌بانی در سراسر کشور به مبدل‌های انرژی خورشیدی برای تولید برق و پشتیبانی از سیستم‌های بی‌سیم خبر داد.

مدیرعامل صندوق ملی محیط‌ زیست از تجهیز ۵۶۰ پاسگاه محیط‌بانی در سراسر کشور به مبدل‌های انرژی خورشیدی برای تولید برق و پشتیبانی از سیستم‌های بی‌سیم خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، امیرارسلان مهاجری طهرانی گفت: پیرو تفاهمنامه‌ای که بین کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات کشور چین و سازمان محیط‌ زیست منعقد شد همچنین در جهت مقابله با تغییرات آب و هوایی، تجهیزات مبدل انرژی خورشیدی به الکتریکی از طریق گمرک شهید رجایی وارد کشور شد و در اختیار صندوق ملی محیط زیست قرار گرفت.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست افزود: این نیروگاه‌های خورشیدی که در مقیاس کوچک هستند برای تولید انرژی الکتریکی در پاسگاه‌های محیط‌بانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت و امروز نیز اولین نیروگاه خورشیدی در پاسگاه محیط‌بانی گنو در استان هرمزگان نصب شد و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه قراراست این مبدل‌های خورشیدی در ۵۶۰ ایستگاه محیط‌بانی در سراسر کشور مورد استفاده قرار بگیرند، گفت: این مبدل‌های خورشیدی در مواردی مانند پشتیبانی از سیستم‌های بی‌سیم محیط‌بان‌ها، تولید برق برای برخی پاسگاه‌ها که دسترسی به برق شهری ندارند و یا مناطق صعب‌العبور که دسترسی به انرژی الکتریکی برای آن‌ها امکان‌پذیر نیست، مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط‌ زیست مهاجری طهرانی در پایان اظهارکرد: بهره‌برداری از این پروژه اثربخش با همکاری دانشکده فنی دانشگاه تهران و حمایت و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه انجام خواهد شد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی