کد مطلب: 17694
  تاریخ انتشار:  1400/04/22 - 12:07


گسترش آتش‌سوزی‌های جنگلی در آمریکا

در حالی که تلاش برای مهار آتش‌ در جنگل‌های شمال کالیفرنیا ادامه دارد، موج جدیدی از گرمای شدید به غرب آمریکا رسیده است.

در حالی که تلاش برای مهار آتش‌ در جنگل‌های شمال کالیفرنیا ادامه دارد، موج جدیدی از گرمای شدید به غرب آمریکا رسیده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، سازمان هواشناسی ایالات متحده به ۳۰ میلیون شهروند این کشور در غرب آمریکا نسبت به خطر این موج گرما برای سلامتی آنان هشدار داده است.

طبق این هشدارها نه تنها شهروندان سالمند و بیماران بلکه همه گروه‌های سنی در معرض خطرند. تقریبا در تمامی کالیفرنیا و در بخش‌های زیادی از نوادا وضعیت اضطراری اعلام شده است. سازمان هواشناسی از شهروندان در این مناطق خواسته است که به مقدار کافی آب بنوشند و در سایه، مکان‌های خنک و با تهویه مناسب بمانند.

طبق گزارش‌های اولیه سازمان هواشناسی آمریکا، در لاس وگاس روز شنبه گذشته (۱۰ ژوئن) دمای هوا تقریبا ۴۷ درجه سانتی‌گراد اندازه‌گیری شده بود. در منطقه پارک ملی "دث‌ولی" و بیابان‌های موهاوی بین ایالت‌های کالیفرنیا و نوادا نیز که به درجه بالای هوا مشهور است دمای هوای ۵۴ درجه ثبت شده است. بالاترین دمایی که در این منطقه تا پیش از این اندازه‌گیری شده، ۷/ ۵۶ درجه سانتی گراد بوده است.

دو ایالت یوتا و آریزونا هم در آخر هفته‌ای که گذشت گرمای بی‌سابقه‌ای را از سر گذراندند. غرب آمریکا در آخر هفته‌ای که گذشت از یک سو با موج گرما و از سوی دیگر با گسترش آتش‌سوزی در جنگل‌ها دست و پنجه نرم می‌کرد.

در ایالت اورگن و کالیفرنیا آتش‌سوزی در جنگل‌ها در حال گسترش است. آتش‌سوزی‌ها در اورگن بر تأمین انرژی کالیفرنیا نیز تأثیر گذاشته اند.

مسئولان شبکه تأمین برق کالیفرنیا درخصوص کمبود احتمالی برق هشدار داده‌اند. طبق گزارش‌ها خطوط انتقال برقی که به کالیفرنیا می‌روند به‌واسطه گرمای شدید هوا و آتش‌سوزی در جنوب اورگن در معرض تهدیدند.

فرماندار کالیفرنیا به دلیل تأثیرات آتش‌سوزی‌ها بر شبکه تأمین برق و به دلیل موج گرمای شدید، حالت اضطراری اعلام کرده است. بیم آن می‌رود که شهروندان در کالیفرنیا با ادامه این روند با قطعی برق روبرو شوند.

فرماندار کالیفرنیا روز پنجشنبه گذشته هم شهروندان کالیفرنیا را به صرفه‌جویی در مصرف آب و برق فراخوانده بود. در روزهای آخر هفته به گزارش واشنگتن پست، مراکز اورژانس در آمریکا از افزایش موارد بیماری مرتبط با گرمازدگی و مرگ و میر خبر دادند.

اوایل ماه جاری میلادی موج گرما با دمای تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد شمال غرب آمریکا و غرب کانادا را درنوردید. این موج گرما در کانادا، ایالت بریتیش کلمبیا را هم دربرگرفت و منجر به مرگ شمار زیادی از شهروندان شد. در منطقه‌ای در شمال شرقی ونکوور درجه حرارت ۶ / ۴۹ درجه به ثبت رسید؛ پیش از این رکورد گرما در کانادا ۴۵ درجه بود.

طبق گزارش اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا، ماه گذشته با متوسط درجه حرارت۶ /۲۲ درجه سانتی‌گراد در سراسر این کشور گرمترین ماه ژوئن در آمریکا از ۱۲۷ سال پیش تاکنون بوده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان