کد مطلب: 17630
  تاریخ انتشار:  1400/04/12 - 10:14


تداوم رگبار و رعد و برق در کشور طی هفته جاری

طی دو روز آینده در شرق خراسان جنوبی و منطقه زابل وزش باد شدید، گاهی همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید در ۱۳ استان کشور طی دو روز آینده، از تداوم و افزایش شدت و وسعت این شرایط جوی در بخش‌های دیگر کشور طی هفته جاری خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، صادق ضیاییان با اشاره به تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، اظهار کرد: طی دو روز آینده در بخش‌هایی از شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، شمال سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز و تهران در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: دوشنبه (۱۴ تیر) در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده انتظار خواهیم داشت و از سه‌شنبه (۱۵ تیر) تا اواخر هفته جاری با شمالی شدن جریانات در نوار شمالی کشور به‌ویژه سواحل دریای خزر بارش باران، وزش باد و گاهی وقوع رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه طی پنج روز آینده در بخش‌های جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، ارتفاعات و شرق هرمزگان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، گفت: از فردا تا سه‌شنبه (۱۳ تا ۱۵ تیر) بارش این سامانه مونسونی به سبب نفوذ هوای گرم و مرطوب جنوبی و همراهی تراز میانی جو از شدت و وسعت بیشتری برخوردار خواهد بود.

به گفته ضیاییان، طی دو روز آینده در شرق خراسان جنوبی و منطقه زابل وزش باد شدید، گاهی همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا و دوشنبه (۱۳ و ۱۴ تیر) در سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش دما و از سه‌شنبه (۱۵ تیر) تا اواخر هفته جاری در این مناطق کاهش دما را شاهد خواهیم بود. این نوسان دمایی حدود ۶تا ۱۰ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: دوشنبه تا چهارشنبه (۱۴ تا ۱۶ تیر) تنگه هرمز به‌ویژه شرق آن و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود همچنین به‌تدریج از سه‌شنبه (۱۵ تیر) تا آخر هفته دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۳ تیرماه)  صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۸ سانتیگراد و طی روز ‌دوشنبه (۱۴ تیرماه) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکر: طی امروز و فردا (۱۲ و ۱۳ تیر) اهواز با بالاترین دمای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای بیشینه ۳۰ و ۳۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مرکز استان کشور پیش‌بینی می‌شوند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری