کد مطلب: 17598
  تاریخ انتشار:  1400/04/05 - 11:12


آغاز فصل تخم گذاری لاک پشت های دریایی در استان سیستان و بلوچستان

با شروع فصل تخم گذاری لاک‌پشت های دریایی در سواحل استان سیستان و بلوچستان برنامه پایش سواحل آغاز شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با شروع فصل تخم گذاری لاک‌پشت های دریایی در سواحل استان سیستان و بلوچستان برنامه پایش سواحل آغاز شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، وحیدپورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان  گفت: با شروع فصل تخم گذاری لاک‌پشت های دریایی در سواحل استان سیستان و بلوچستان برنامه پایش سواحل آغاز شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان  افزود: سواحل استان سیستان و بلوچستان هر ساله شاهد حضور گونه لاک پشت دریایی سبز برای تخم گذاری است

وی ادامه داد: از میان هشت گونه لاک پشت دریایی، پنج گونه در خلیج فارس و دریای عمان حضور داشته و گونه لاک پشت دریایی سبز در سواحل استان سیستان و بلوچستان تخم گذاری می کند.

پورمردان اشاره کرد: با توجه به اهمیت لاک پشت های دریایی در شبکه غذایی دریا و نقش مهم و بی بدیل آن ها در پایداری ذخایر شیلاتی و دریا، پایش زیستگاه های تخم گذاری این گونه ارزشمند همه ساله و با مشارکت سازمان های مردم نهاد و جوامع محلی در دستور کار اداره محیط‌زیست شهرستان چابهار قرار دارد که در سال‌جاری نیز با شروع فصل تخم گذاری اقدامات پایشی و‌حفاظتی آغاز شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان  اشاره کرد: در نخستین سری از تخم گذاری صورت گرفته، تخم های لاک پشت به دلیل موقعیت نامناسب و به جهت حفاظت بیشتر و جلوگیری از بین رفتن آن ها، به هچری‌سایت انتقال داده شدند. لاک پشت سبز در طول فصل تخم گذاری چندین بار به ساحل مراجعه و در هر مرحله تا حداکثر دویست تخم می گذارد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان