کد مطلب: 16477
  تاریخ انتشار:  1400/03/18 - 09:54


پیش بینی کاهش ۹۰ درصدی زیستگاه های میمون های بزرگ در آفریقا

یافته های جدید حیات وحش نشان می دهد که میمون های بزرگ حدود ۹۰ درصد از زیستگاه های خود در آفریقا را از دست می دهند.

یافته های جدید حیات وحش نشان می دهد که میمون های بزرگ حدود ۹۰ درصد از زیستگاه های خود در آفریقا را از دست می دهند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، بر اساس نتایج یک مطالعه، میمون های بزرگ در دهه های آینده ۹۰ درصد از زیستگاه های خود را در آفریقا از دست می دهند.

در حال حاضر همه گوریل ها، شامپانزه ها و بونوبوها در معرض خطر یا خطر شدیدِ از بین رفتن قرار دارند اما به گفته کارشناسان، ترکیبی از فاکتورها همچون بحران آب و هوایی، تخریب مناطق طبیعی برای دستیابی به مواد معدنی، الوار و مواد غذایی و رشد جمعیت انسانی، شرایط را به گونه ای قرار داده که تا سال ۲۰۵۰ میلادی زیستگاه های آنها کاهش پیدا می کند.

به علاوه پیش بینی می شود نیمی از قلمرو از دست رفته این جانداران مربوط به پارک های ملی و سایر مناطق حفاظت شده خواهد بود.

برخی مناطق جدید از نظر آب و هوایی برای میمون ها مناسب می شوند اما محققان تردید دارند که این موجودات بتوانند به موقع به این مناطق مهاجرت کنند.

آنها تاکید کردند درصورتیکه عامل تغییرات آب و هوایی را به عوامل فعلی از بین رفتن زیستگاه های طبیعی این گونه از حیوانات اضافه کنیم، شاهد وضعیت فاجعه باری خواهیم بود.

به گزارش روزنامه گاردین، اکثر گونه های میمون های بزرگ زیستگاه های هموار و زمینهای پست را ترجیح می دهند اما بحران آب و هوایی باعث می شود بعضی از مناطق کم ارتفاع گرمتر، خشک تر و کمتر مناسب برای حیات آنها باشند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان