کد مطلب: 16425
  تاریخ انتشار:  1400/03/11 - 12:58


کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت با تقویت این نهاد موافقت کردند

اعضای سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه همزمان با ادامه همه گیری ویروس کرونا در سطح جهان با تقویت این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد موافقت کردند.

اعضای سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه همزمان با ادامه همه گیری ویروس کرونا در سطح جهان با تقویت این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد موافقت کردند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت در قطعنامه خود که پس از یک هفته بحث و بررسی تصویب شد بر نقش دولت ها در مقابله با بحران ها در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرده اند. با این حال در این قطعنامه آمده است که سازمان جهانی بهداشت نقشی «کلیدی در رهبری» برای مقابله با این بحران ها برعهده دارد.

اعضای سازمان جهانی بهداشت همچنین در قطعنامه خود تاکید کرده اند که انتظارات از این نهاد عموما فراتر از «ظرفیت های کنونی» آن است. این قطعنامه که از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا پیشنهاد شده بود ساز و کار مشخصی برای اصلاح سازمان جهانی بهداشت مشخص نکرده است.

نقش سازمان جهانی بهداشت و میزان اختیارات آن از زمان آغاز همه گیری بیماری «کووید ۱۹» که تاکنون جان بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را گرفته مورد توجه قرار گرفته است.

تدروس ادهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، نشست کشورهای عضو این نهاد را که با تصویب قطعنامه پیشنهادی همراه بود یکی از مهمترین اجلاس ها در تاریخ این سازمان خواند. در جریان هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی بهداشت گزارش های مختلفی از سوی کارشناسان مستقل درباره ناکارآمدی سازمان جهانی بهداشت و کشورهای عضو در جریان مقابله با همه گیری کرونا ارائه شد.

در یکی از این گزارش ها آمده بود که همه گیری «کووید ۱۹» قابل پیشگیری بود اما سازمان جهانی بهداشت با تاخیر در اعلام وضعیت اضطراری در سطح جهان در مقابله با آن ناکام ماند.

در قطعنامه تصویب شده در نشست کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت تعیین کارگروهی برای تقویت این نهاد و نحوه مقابله آن با همه گیری های آینده پیش بینی شده است. کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت قرار است ماه نوامبر (آبان/آذر) در یک نشست فوق العاده شرکت کنند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان