کد مطلب: 16407
  تاریخ انتشار:  1400/03/09 - 10:16


کیفیت هوای پایتخت در محدوده قابل قبول

براساس اعلام‌ شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت اکنون در محدوده قابل قبول است.

براساس اعلام‌ شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت اکنون در محدوده قابل قبول است اما برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)
، بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا،  صبح امروز (۹ خرداد ماه) کیفیت هوا دربرخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و ترافیک صبحگاهی است.

طی روز بر تندی باد افزوده خواهد شد و شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم می شود. با استمرار شرایط مساعد جوی تا اواخر وقت‌ برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کاهش تندی باد تا صبح فردا (۱۰ خرداد ماه) همراه با افزایش ترافیک صبحگاهی، افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد را به دنبال خواهد داشت.

به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی طی روز و وزش باد مؤثر شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد. با وزش باد مؤثر تا اواخر وقت فردا (۱۰ خرداد ماه) پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌ قبول دربیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته  «دی‌اکسید نیتروژن» با میانگین ۷۳ بود و هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۲ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

انتهای ‌پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری