کد مطلب: 16396
  تاریخ انتشار:  1400/03/07 - 12:21


عملیات نجات بیش از ۱۰۰۰ نفر در پی وقوع طوفان در شرق هند

مقامات هند از نجات بیش از ۱۰۰۰ نفر که در دومین طوفانِ این کشور موسوم به "طوفان یاس" گرفتار شده و از حوادث مرتبط با آن آسیب دیده بودند، خبر دادند.

مقامات هند از نجات بیش از ۱۰۰۰ نفر که در دومین طوفانِ این کشور موسوم به "طوفان یاس" گرفتار شده و از حوادث مرتبط با آن آسیب دیده بودند، خبر دادند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، طوفان سهمگینی موسوم به "یاس" (Yaas) از روز چهارشنبه مناطقی در شرق هند را درنوردید.

نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور روز گذشته (پنجشنبه) ریاست جلسه‌ای را برای بررسی پیامدهای طوفان یاس و در حالی که مقامات، گزارش مفصلی از جنبه های مختلف آمادگی و ارزیابی خسارات ارائه دادند، برعهده داشت.

بنابر گزارش‌ مقامات محلی هند، حدود ۱۰۶ تیم از نیروهای ملی برای مقابله با حوادث (NDRF) با ۴۶ تیم در بنگال غربی و اودیسا مستقر شدند که بیش از ۱۰۰۰ نفر را نجات دادند و بیش از ۲۵۰۰ اصله درخت و تیرهای سقوط کرده را که منجر به مسدود شدن راه ها شده بودند، جابه‌جا کردند.

همچنین نیروهای نظامی و گارد ساحلی، افراد گرفتار در طوفان را نجات داده‌اند و این در حالیست که نیروی دریایی و هوایی نیز در حالت آماده باش بوده‌اند.

به گزارش شینهوا، روز چهارشنبه پنج نفر در حوادث مرتبط با طوفان یاس در نواحی ساحلی بنگال غربی و اودیسا جان باختند.

بر اثر وقوع این طوفان ده‌ها هزار خانه گلی در شرق هند تخریب و شلوغترین فرودگاه منطقه ای در کلکته تعطیل شد. همچنین طوفان با وقوع خیزآب در مناطق ساحلی همراه بوده است.

طوفان یاس دومین طوفانی است که طی یک هفته این کشور را درنوردیده است. پیش از این طوفانی موسوم به "تائوکتا" (Tauktae) باعث تخلیه گسترده سواحل غربی هند شد و مقامات این کشور را که درگیر مهار همه گیری کروناویروس بودند، تحت فشار قرار داد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان