کد مطلب: 16297
  تاریخ انتشار:  1400/02/23 - 11:10


یک چهارم شهرهای جهان توان مالیِ مقابله با بحران اقلیمی را ندارند

نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد که از هر چهار شهر در جهان، یک شهر توانایی پرداخت هزینه های حفاظتی در برابر بحران آب و هوایی را ندارد.

نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد که از هر چهار شهر در جهان، یک شهر توانایی پرداخت هزینه های حفاظتی در برابر بحران آب و هوایی را ندارد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، براساس تحقیقات انجام شده از هر چهار شهر در جهان دست کم یک شهر، سرمایه کافی برای حفاظت از خود در برابر خسارت های ناشی از تغییرات آب و هوایی را ندارد و این درحالیست که بیش از ۹۰ درصد آنها با خطرات جدی روبرو هستند.

شهرها با مشکلاتی همچون وقوع سیلاب، افزایش بیش از اندازه دما، کمبود آب و وارد شدن خسارت به زیرساخت ها بر اثر حوادث جوی روبرو هستند که این مشکلات با تغییرات آب و هوایی بیشتر می شود.

بررسی ۸۰۰ شهر در جهان نشان داد که سال گذشته حدود ۴۳ درصد از شهرها که جمعیت ۴۰۰ میلیون نفری را تشکیل می دهند برنامه ای برای سازگاری با بحران آب و هوایی ندارند.

برای حدود ۲۵ درصد از این شهرها، محدودیت های بودجه ای دلیل اصلی عنوان شده است. بسیاری از این شهرها برای تامین بودجه مورد نیاز خود به منظور محافظت از زیرساخت ها و جمعیت آسیب پذیر خود در برابر این تهدیدها به دولت های ملی وابسته هستند.

به گزارش روزنامه گاردین، این بررسی نشان داد که سال گذشته ۴۲۲ شهر ۱۱۴۲ پروژه برای انطباق با بحران آب و هوایی داشته اند که هنوز بودجه آن تامین نشده است که به حدود ۷۲ میلیارد دلار سرمایه نیاز است.

همچنین هزینه پروژه های مدیریت آب که هنوز تامین اعتبار نشده اند، به تنهایی ۲۲.۶ میلیارد دلار برآورد شده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان