کد مطلب: 16243
  تاریخ انتشار:  1400/02/15 - 12:13


از هر هزار آلمانی یک نفر بر اثر کرونا فوت کرده است

این آمار بسیار بالاتر از آمار مرگ و میر در اثر آنفولانزا در دهه‌های اخیر است.

تعداد فوت شدگان کرونا در آلمان به بیش از ۸۳ هزار نفر رسید. بدین ترتیب از هر هزار آلمانی یک نفر در ارتباط با کرونا جانش را از دست داده است. این آمار بسیار بالاتر از آمار مرگ و میر در اثر آنفولانزا در دهه‌های اخیر است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، موسسه روبرت کخ آلمان روز یکشنبه دوم ماه مه اعلام کرد تعداد کسانی که بر اثر ویروس سارس-کوو۲ و یا در ارتباط با این ویروس جانشان را از دست داده‌اند به ۸۳ هزار و ۱۹۲ تن رسید. با توجه به جمعیت آلمان؛ ۸۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، این آمار بدان معناست که از هر هزار آلمانی یک نفر با در ارتباط با کرونا جانش را از دست داده است.

در دهه‌های اخیر در آلمان هیچ بیماری عفونی دیگری در عرض یک سال جان این تعداد انسان را نگرفته بود. در موج غیرعادی و سخت آنفولانزا در سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ بر اساس آمارهای تخمینی ۲۵ هزار و ۱۰۰ نفر در اثر این بیماری جانشان را از دست دادند.

بر اساس پژوهش موسسه روبرت کخ این آمار بالاترین آمار مرگ و میر در اثر آنفولانزا در ۳۰ سال گذشته بوده است.

ویروس آنفولانزا بر خلاف ویروس سارس-کوو۲ تنها با آمار مرگ و میر سنجیده می‌شود و اکثر بیمارانی که بر اثر آن فوت می‌کنند در حقیقت در پی عوارضی مانند عفونت شدید ریه جانشان را از دست می‌دهند. ویروس آنفولانزا اغلب به خودی خود در بدن قابل شناسایی نیست.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی