کد مطلب: 16200
  تاریخ انتشار:  1400/02/08 - 12:21


ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت‌ شده آذربایجان شرقی

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از اجرای طرح ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت شده این استان تا اواخر خرداد خبر داد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از اجرای طرح ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت شده این استان تا اواخر خرداد خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)
به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، داود غنی پور معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اجرای طرح ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت شده از تا اواخرخرداد گفت: در این مدت به دلیل فصل زادآوری حیات وحش، ورود گردشگر و افراد دیگر به مناطق امن ممنوع است.

وی افزود: بهار فصل زادآوری جانواران و طبیعت نیز هست و برخی افراد خواسته یا ناخواسته مشکلاتی را برای حیات وحش با برهم زدن آرامش حیوانات ایجاد می‌کنند که محیط بانان بر اساس وظایف خود قطعاً با متخلفان در این زمینه برخورد خواهند کرد.

غنی پور با تاکید بر اینکه شهروندان در صورت برخورد با جوجه  پرندگان و نوزادان وحوش در سایر مناطق و در هر حالتی از جابجایی آن خودداری کنند، گفت: دوستداران محیط زیست هر نوع تخلف را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان در پایان مجدداً از دوستداران محیط زیست و طبیعت خواست تا ضمن همکاری با محیط بانان از نزدیکی به مناطق زادآوری حیات وحش خودداری کنند و در صورت مشاهده نوزاد جانوران وحشی، از نزدیک شدن و جابه جایی حیوانات خودداری و همچنین با مشاهده رویدادهای غیرطبیعی مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست در سطح استان اطلاع رسانی کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۳ منطقه حفاظت شده است که 13 درصد مساحت کل استان نیز تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی