کد مطلب: 16169
  تاریخ انتشار:  1400/02/02 - 11:40


لاهیجان زاده از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه بازدید کرد

معاون دریای سازمان حفاظت محیط زیست کشور از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه بازدید کرد.

معاون دریای سازمان حفاظت محیط زیست کشور از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه بازدید کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور اظهار کرد: روزانه میزان حفر تونل در شهرستان نقده پنج متر است و بعد اتمام این مرحله و خروج از  مسیر آبرفتی، مقدار حفاری روزانه به ۱۰ تا ۱۵ متر می‌رسد.

همچنین مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، تصریح کرد : احمد رضا لاهیجان زاده معاون محیط زیست دریایی به همراهی طهماسبی بیرگانی، مدیر ملی مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه و کانال روباز رودخانه گدار نقده بازدید کردند.

مهران نظری افزود: در این بازدید معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در سخنانی گفت: اطراف کانال انتقال آب از طریق رودخانه گدار دارای زمینهای کشاورزی فراوانی است به همین علت نیازمند مراقبت از آب هستیم.

وی گفت: باید این مراقبت انجام شود تا به طور کامل به دریاچه برسد چرا که مباحث مربوط به حفر تونل و کانال بتنی زحمت زیادی برای حفاران و هزینه بسیاری را در پی دارد.

لاهیجان زاده، هدف دیگر بازدید خود از روند حفر تونل در نقده را بررسی روند رفع مشکلاتی بیان کرد که به علت آبرفتی بودن در بخشی از مسیر ایجاد شده است چرا که آبرفتی بودن و ورود آب کار حفر تونل را با کندی مواجه کرده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط دریایی