کد مطلب: 1612
  تاریخ انتشار:  1394/03/28 - 18:21


تلویزیون‌های دوستدار محیط زیست در راه بازار ایران/ 8.5 ساعت روزانه بیشتر تلویزیون ببینید!

یکی از شرکت های تولیدکننده تلویزیون اخیرا تلویزیون‌های دوستدار محیط زیست را تولید کرده که بزودی وارد بازار ایران می‌شود.
download تلویزیون دوستدار محیط زیست

یکی از شرکت های تولیدکننده تلویزیون اخیرا تلویزیون‌های دوستدار محیط زیست را تولید کرده که بزودی وارد بازار ایران می‌شود.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، شرکت سامسونگ برای نخستین بار تلویزیون‌هایی را روانه بازار ایران کرده است که در ساخت آنها از عنصر سرطان زای کادمیوم استفاده نشده است؛ ماده‌ای که اتحادیه اروپا استفاده از آن را از سال 2018 به طور کلی ممنوع کرده است.
در ساخت این تلویزیون‌ها که با برچسب A++ انرژی اروپا عرضه شده از نانو کریستال و لامپ‌های LED بدون جیوه استفاده شده است. از سوی دیگر بهره‌گیری از حسگر زیست‌محیطی که نور پس‌زمینه را با توجه به نور محیطی تنظیم می‌کند موجب شده تا 35 درصد در مصرف برق صرفه‌جویی شود.
سامسونگ نخستین «اعلامیه محیط‌زیست» خود را در سال 1992 منتشر کرد؛ پس از آن نیز در سال 1996 فلسفه مدیریت سبز خود را ارائه کرد که بر سه محور محیط‌زیست، ایمنی و سلامت استوار است. بر اساس گزارش اینتربند (Interbrand) سامسونگ الکترونیکس، در حال حاضر رتبه یازدهم را در ارزیابی جهانی سبزترین برندها در اختیار دارد.
این شرکت همچنین طی سال‌های 2008 تا 2013 انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را به میزان 50 درصد کاهش داده است و در سال 2013 نیز با تغییر تکنولوژی خود توانست تا 4.6 درصد نسبت به سال قبل از آن مصرف آب را با اقداماتی از قبیل چرخش آب در فرآیند تولید کاهش دهد.
از سوی دیگر شرکت سامسونگ با هدفگذاری بازیافت 100 درصدی ضایعات خود توانست در سال 2014 حدود 92 درصد ضایعات تولیدش را بازیافت کند که این رقم برای سال جاری میلادی 95 درصد تعیین شده است. همچنین این شرکت برنامه بازپس‌گیری پسماند‌های الکترونیکی خود را نیز در بیش از 60 کشور دنیا به اجرا گذاشته است که دفتر ایران این شرکت نیز در صدد است طرح مشابهی را در کشور اجرایی نماید.
انتهای پیام

برچسب ها: 
به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی