کد مطلب: 16019
  تاریخ انتشار:  1400/01/10 - 12:10


توافق سازمان بهداشت جهانی با ۲۳ کشور درباره مقابله با پاندمی‌ها

سازمان بهداشت جهانی با ۲۳ کشور دیگر و از جمله آلمان بر سر نحوه مقابله با پاندمی‌ها و بیماری‌ها در جهان به توافق رسید.

سازمان بهداشت جهانی با ۲۳ کشور دیگر و از جمله آلمان بر سر نحوه مقابله با پاندمی‌ها و بیماری‌ها در جهان به توافق رسید. هدف از این توافق گسترش سطح همکاری‌ها در زمینه مقابله با بیماری‌های واگیردار در جهان اعلام شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، بحران برخاسته از همه‌گیری ویروس سارس-کوو۲ همکاری کشورهای مختلف را الزام‌آور ساخته است. پاندمی (دنیاگیری) پدیده‌ای است که در مرزهای جغرافیایی یک کشور نمی‌ماند و به همه کشورها مربوط می‌گردد.

در همین ارتباط، سازمان بهداشت جهانی روز سه‌شنبه ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) در مشارکت و همراهی با ۲۳ کشور جهان به توافقی جامع دست یافت.

امضاکنندگان این توافق با صدور بیانیه مشترکی متعهد شدند که در ارتباط با مقابله با بیماری‌های واگیردار و دیگر بحران‌های پزشکی در آینده با یکدیگر در سطحی گسترده‌تر همکاری کنند.

رهبران و سران کشورهای امضا کننده این بیانیه متعهد شدند که در ارتباط با شیوع بیماری‌ها از سیستم هشداردهنده بهتری بهره گیرند.

افزون بر آن، توزیع عادلانه‌تر واکسن‌ها، داروها و کیت‌های آزمایش نیز از دیگر موارد مورد توافق این کشورها و سازمان بهداشت جهانی اعلام شده است.

کشورهای امضاکننده این بیانیه در عین حال اعلام کردند که در صورت بروز پاندمی، در زمینه تبادل اطلاعات، نتایج پژوهش‌ها و تجربه با یکدیگر همکاری گسترده‌تری خواهند کرد.

طرح چنین توافقی ابتدا از سوی شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا در نشست عالی کشورهای گروه ۲۰ در ماه نوامبر سال گذشته مطرح شده بود.

در ماه ژانویه تدروس ادهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی نیز از پیشنهاد شارل میشل استقبال کرد. توافق ناظر بر مقابله با پاندمی‌ها با استقبال کشورهایی همچون بریتانیا و فرانسه نیز روبه‌رو شده است. این در حالی است که چین و ایالات متحده آمریکا حاضر به امضای این توافق نشده‌اند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان