کد مطلب: 16016
  تاریخ انتشار:  1400/01/09 - 12:04


آلودگی هوا در نپال برای نخستین بار مدارس را به تعطیلی کشاند

دولت نپال با توجه به خطرناک توصیف شدن وضعیت کنونی ناشی از آلودگی هوا از شهروندان خواسته تا در منازل بمانند و از هر گونه کار ساخت و ساز و یا آتش زدن زباله‌ها بپرهیزند.

شدت گرفتن میزان آلاینده‌های هوا و پوشش آسمان پایتخت نپال با دود‌های غلیظ و خفه‌کننده مقامات دولتی در این کشور را مجبور کرد تا برای نخستین بار فعالیت‌های مراکز آموزشی را به دلیل آلودگی به حال تعطیل درآورند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، فرانس‌‌پرس با انتشار گزارشی در این خصوص یادآور شد که کاتماندو در حال حاضر با ثبت شاخص کیفیت هوایِ (AQI) بالای ۳۰۰ در میان آلوده‌ترین شهرهای جهان جای گرفته و این میزان آلایندگی که در دو روز انتهایی هفته مشاهده شد بسیار نگران کننده ارزیابی می‌شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش نپال به خبرگزاری فرانسه گفت: با توجه به شرایط فعلی تصمیم بر آن است که کلیه موسسات آموزشی تا روز جمعه تعطیل باشند.

به گفته این مسئول دولتی تا جایی که مقامات آموزش و پرورش در جریان هستند این برای نخستین بار است که مدارس نپال به دلیل آلودگی هوا تعطیل می‌شوند.

دولت نپال با توجه به خطرناک توصیف شدن وضعیت کنونی ناشی از آلودگی هوا از شهروندان خواسته تا در منازل بمانند و از هر گونه کار ساخت و ساز و یا آتش زدن زباله‌ها بپرهیزند.

کارشناسان معتقدند که آتش‌سوزی‌های متعدد در مناطق جنگلی به همراه ثابت بودن شرایط جوی سبب شده تا دود غلیظ ناشی از تجمیع آلاینده‌ها بسیاری از مناطق این کشور را فرا بگیرد.

یک کارشناس هواشناسی در بخش پیش‌بینی شرایط جوی نیز به فرانس‌پرس گفت که در حال حاضر هوا به اندازه کافی جابحا نمی‌شود و این مسئله سبب تجمیع آلاینده‌هایی شده که به دلیل آتش‌سوزی ایجاد شده‌اند.

به گفته این کارشناس، شرایط موجود سبب شده تا میزان آلایندگی هوا در حد هشدار قرار گیرد و بالاترین سطح نگرانی را برای سلامت شهروندان ایجاد کند.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی به خصوص کاربران توییتر در پایتخت نپال نسبت به شرایط جوی موجود واکنش نشان داده و اعلام کرده‌اند که به دلیل آلودگی هوا دچار سوزش چشم و خارش شده‌اند.

از سوی دیگر کاهش دید ناشی از دود و مه غلیظ برنامه پروازهای فرودگاه کاتماندو را با اختلال همراه کرده و مسافران با تاخیر‌های طولانی مدت موفق به انجام سفر هوایی می‌شوند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان