کد مطلب: 15952
  تاریخ انتشار:  1399/12/25 - 13:25


یک گزارش در مورد سال ۲۰۲۰:

کرونا موجب کاهش آلودگی هوا در بیشتر دنیا شده هوای سنندج یکی از پاکترین ها در آسیا است

هوای تهران در فهرست آلوده‌ترین شهرهای این موسسه در رتبه دهم قرار گرفته است هر چند وضعیت شهرهای ایران به نسبت پاکستان و بعضی همسایگان جنوبی آن بهتر است.

یک موسسه نظارت‌کننده بر داده‌های مربوط به شاخص‌های آلودگی‌ هوا در سوئیس که اطلاعات مربوط به ذرات معلق در هوای ۱۰۶ کشور جهان را پایش می‌کند در گزارشی از کیفیت هوا در سال ۲۰۲۰ اعلام کرده است که شیوع کرونا، شهربندان و تعطیلی بعضی از صنایع در مجموع موجب شده که آلاینده‌های مرتبط با ذرات معلق ۲/۵ میکرون در بیشتر شهرهای بزرگ جهان کاهش یابد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، موسسه "آی کیو ایر" مستقر در سوئیس در گزارش سالانه خود از سال ۲۰۲۰ گزارش داده است که کیفیت هوا در ۸۴ درصد کشورهایی که این موسسه به داده های آنها دسترسی دارد بهبود یافته است.

در این گزارش به کاهش آلاینده‌های ذرات معلق در بیشتر شهرهای چین و همچنین شهر هایی با سابقه آلودگی هوا از جمله شیکاگو، لندن، پاریس و سئول اشاره شده که این میزان آلودگی در این شهرها بین ۱۰ تا ۱۷ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است.

هوای تهران در فهرست آلوده‌ترین شهرهای این موسسه در رتبه دهم قرار گرفته است هر چند وضعیت شهرهای ایران به نسبت پاکستان و بعضی همسایگان جنوبی آن بهتر است.

سنندج در غرب ایران و دمبولا و دیگانا در سریلانکا تنها شهرهایی هستند که در منطقه آسیای مرکزی و جنوبی به شاخصی کمتر از ۱۰ میلی‌گرم ذرات معلق ۲/۵ میکرون در یک متر مکعب دست یافته‌اند.

این یافته ها از آنجا اهمیت بیشتری می یابد که دانشمندان نقش آلودگی هوا در مرگبارتر شدن کووید ۱۹ پرده برداشتند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان