کد مطلب: 1593
  تاریخ انتشار:  1393/11/20 - 14:24


گردشگری طبیعی را نه تنها در آشوراده که در کل کشور حمایت می کنیم

معاون رئیس جمهور گفت: گردشگری طبیعی را نه تنها در آشوراده که در کل کشور دنبال و حمایت می کنیم.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در واکنش به اعتراض دوستداران محیط زیست به واگذاری آشوراده برای طرح های گردشگری، گفت: گردشگری طبیعی را نه تنها در آشوراده که در کل کشور دنبال و حمایت می کنیم.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،معصومه ابتکار افزود: سیاست سازمان محیط زیست در قبال آشوراده کاملا مشخص است و این سیاست ها روز گذشته توسط معاون محیط طبیعی سازمان به معترضان طرح واگذاری بخش هایی از جزیره آشوراه به گردشگری طبیعی به طور کامل برای چندمین بار توضیح داده شده است.

به گفته وی، گردشگری طبیعی در جزیره آشوراده در چارچوب قوانین و مقررات و استانداردهای زیست محیطی اجرا می شود.

رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: متخصصان، کارشناسان و فعالان محیط زیست اطمینان داشته باشند که خارج از سیاست های سازمان محیط زیست که همانا حفاظت از محیط زیست و طبیعت منطقه و حیات وحش آن است اتفاقی در اشوراده نمی افتد.
طرح های گرشگری طبیعی را در چارچوب استانداردهای زیست محیطی در کل کشور دنبال خواهیم کرد.

ابتکار اظهار داشت: اما در چارچوب استانداردهای زیست محیطی نه تنها در آشوراده که در کل کشور طرح های گرشگری طبیعی را دنبال خواهیم کرد.

اوائل هفته جاری فعالان محیط‌ زیست در پارک پردیسان با در دست گرفتن پلاکاردهایی سعی داشتندبالاترین مقام سازمان حفاظت محیط‌زیست را به لغو تفاهمنامه‌ای مجاب کنند که بنا به اعتقاد کارشناسان و صاحب‌نظران محیط‌زیست جز نابودی یکی از مهم‌ترین ذخیره‌گاه‌های زیستکره پیامد دیگری ندارد. پیش از آن در خصوص واگذاری آشوراده  همایشی با حضور ده‌ها استاد، کارشناس و فعال محیط‌زیست در پارک نظامی‌گنجوی برگزار شد. هدف از برگزاری این همایش اعتراض به تفاهمنامه‌ای بود که براساس آن قرار است جزیره آشوراده برای اجرای طرح گردشگری به بخش خصوصی واگذار شود.

طرح گردشگری در جزیره آشوراده که ۱۴سال پیش نوشته شد تا‌کنون ۳بار تا آستانه اجرا پیش رفته، اما هر بار با اعتراض جامعه دانشگاهی و نخبگان محیط‌زیست مواجه شده اما نکته قابل تامل اینکه بدنه کارشناسی سازمان حفاظت محیط‌زیست همواره در کنار سایر معترضان با این طرح مخالفت کرده است. باوجود این، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست که پیش از این و در زمانی که ریاست کمیته محیط‌زیست شورای شهر را برعهده داشت با این طرح به‌شدت مخالفت کرده بود، اکنون بر اجرای این طرح مغایر با معیارها و استانداردهای جهانی محیط‌زیست پافشاری می‌کند.
منبع:  مهر
به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی