کد مطلب: 15921
  تاریخ انتشار:  1399/12/19 - 16:47


۹۰ درصد استان کهگیلویه و بویراحمد را جنگل و مرتع تشکیل می دهد

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۰ درصد این استان را عرصه های منابع طبیعی جنگل و مرتع تشکیل می دهند.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۰ درصد این استان را عرصه های منابع طبیعی جنگل و مرتع تشکیل می دهند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، غلام‌حسین حکمتیان اصل روز سه شنبه  ۱۹ اسفندماه ۹۹ در نشست خبری با خبرنگاران افزود: رسانه ها را همواره به عنوان بازوی منابع طبیعی می دانیم، چرا که رسانه رسالت آگاهی بخشی را برعهده دارند و بر نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی موثر هستند.

وی اظهارکرد: ۹۰ درصد از استان کهگیلویه و بویراحمد را عرصه های منابع طبیعی شامل جنگل و مرتع تشکیل داده و با توجه به این موضوع وظیفه خطیری در حفاظت، احیا و توسعه منابع طبیعی بر دوش همه ماست.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از مهمترین کارها در راستای حفاظت از منابع طبیعی فرهنگ سازی نوع استفاده از منابع طبیعی است که چگونه از این منابع خدادادی استفاده کنیم که نسل های آینده نیز از این نعمت برخوردار باشند.

حکمتیان اصل با اشاره به اینکه انتظار داریم که رسانه ها در زمینه فرهنگ سازی استفاده از طبیعت ما را یاری کنند تصریح کرد: در هفته منابع طبیعی همکاری مناسب و درخور تقدیری از تمام نهادها و تشکل ها و حتی مدیران ارشد استانی با منابع طبیعی شکل می گیرد و این تعلق خاطر به منابع طبیعی از طرف مردم استان جای خرسندی و امیدواری دارد.

وی ادامه داد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای حفاظت از منابع طبیعی اقدام به ایجاد طرح‌های آبخیزداری جهت جلوگیری از فرسایش خاک، توسعه منابع آب زیر زمینی، پیشگیری و کاهش آسیب سیلاب، حفظ و ارزش تفرجگاه های طبیعی را داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از ابتدای سال جاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی قریب به یک هزار و ۹۰۸ هکتار جنگل کاری با بذر، ۲۳۲ هکتار جنگل‌کاری با نهال و قریب به ۴۲۰ هزار اصله نهال جنگلی از طرف اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد کاشت و تولید شده است.

حکمتیان اصل همچنین از اهدا ۲۷۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به خانواده ها در مناطق غیر برخوردار از نعمت گاز خبر داد و بیان کرد: با اهدا آبگرمکن های خورشیدی علاوه بر جلوگیری از قطع جنگل به معیشت خانواده ها نیز کمک می‌شود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب