کد مطلب: 15915
  تاریخ انتشار:  1399/12/18 - 17:14


معضل چاقی، مرغ های دریایی را در بحرین زمین گیر کرده است

این مرغ های آبی به خوردن پس مانده غذاها عادت کرده‌اند و دیگر از مراجعه به محل طبیعی تغذیه خود، یعنی دریا اجتناب می‌کنند.

شماری از مرغ‌های آبی در بحرین به قدری چاق شده اند که پرواز کردن برایشان دشوار شده و علت این چاقی مفرط در آنها، خوردن مقادیر زیادی از غذاهای پس مانده انسان عنوان شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، این پرندگان در مکان های مشترک با محل زندگی انسان ها مقادیر زیادی از دورریز مواد غذایی را می خورند.

مقامات محلی می‌گویند: این مرغ های آبی به خوردن پس مانده غذاها عادت کرده‌اند و دیگر از مراجعه به محل طبیعی تغذیه خود، یعنی دریا اجتناب می‌کنند.

در انگلیس نیز پس‌مانده‌های غذای انسانی باعث جذب مرغان دریایی بیشتری به خشکی شده است که معمولا در آنجا از پس‌مانده‌های فست‌فودی که در خیابان‌ها دور ریخته می‌شود، تغذیه می‌کنند.

شش سال پیش محققان دانشگاه لیورپول نتیجه گرفتند که این پرندگان با خوردن مقادیر زیادی از این غذاها به سرعت چاق می‌شوند. بنا به این تحقیق، این امر ممکن است به مشکلات سلامتی در این پرندگان منجر شود.

دبیر کمیته فنی شورای شهر شمال بحرین می گوید: این مرغان آبی دیگر نمی‌توانند پرواز کنند، چون خیلی اضافه وزن دارند. ما شاهد آنها هستیم که در اطراف پرسه می‌زنند و فقط می‌بینیم که از پس‌مانده‌ غذاهایی نظیر کبسه و سایر غذاهای سنتی تغذیه می‌کنند.

در واقع این پرندگان، "کاکایی شاه‌ماهی‌خوار" هستند؛ کاکایی‌های رایجی که یا پشتی سیاه یا سری سیاه دارند و معمولا مرغ آبی خوانده می‌شوند.

به گزارش ایندیپندنت، دامپزشکان نیز نسبت به افزایش انتشار تصاویر حیوانات اهلی چاق در شبکه های اجتماعی هشدار داده‌اند چراکه مالکان آنها را تشویق می‌کند غذایی بیش از حد به حیوانات خود دهند و در نتیجه سلامت این حیوانات را به خطر می‌اندازند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان