کد مطلب: 15908
  تاریخ انتشار:  1399/12/18 - 11:18


خرید و فروش سمندر لرستانی و مار جرم است

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست نسبت به انتقال ویروس کرونا با فروش گونه‌های حیات وحش چون سمندر لرستانی، مار و ... هشدار داد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست نسبت به انتقال ویروس کرونا با فروش گونه‌های حیات وحش چون سمندر لرستانی، مار و ... هشدار داد و گفت: این حیوانات برای نگهداری در خانه مناسب نیستند و خرید و فروش آن‌ها بقای نسلشان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، سرهنگ جمشید محبت خانی با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند خرید و فروش مار و سمندر لرستانی را از طریق شماره ۱۱۰، سامانه ۵۴۰ یا به ادارات کل محیط زیست گزارش دهند، گفت: متاسفانه همه ساله شاهد هستیم که در روزهای پایانی سال یک سری از گونه‌های حیات وحش مانند سمندر لرستانی و نوعی از مارها در بازارهای غیر مجاز خرید و فروش می‌شوند که هم خرید و هم فروش آن‌ها جرم است و هم صید و شکار و انتقال این گونه‌ها برای فروش.

وی ادامه داد: از مردم خواهش می‌کنم که در ابتدای امر برای خرید اقدام نکنند چون باعث ازبین رفتن نسل اینگونه حیوانات در طبیعت می شوند . از طرف دیگر اگر مکان‌هایی را می شناسند که در آن‌ها زنده‌گیری و صید این گونه‌ها انجام می‌شود، افرادی که مبادرت به انجام این کار می‌کنند و مراکز فروش این گونه‌ها را به محیط بانان از طریق سامانه ۵۴۰، یا تلفن اداره کل محیط زیست هر استان و شهرستان، اطلاع دهند. ما به همه استان‌ها ابلاغ کردیم و برخورد با  تخلفات با جدیت در دستور کار است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: مردم حتی می‌توانند با سامانه ۱۱۰ نیروی انتظامی و فوریت‌های پلیسی تماس بگیرند، ما با ناجا تعامل داریم و اخبار این تخلفات را به ما اطلاع می‌دهند و محیط بانان بلافاصله خبر دریافتی را بررسی می‌کنند.

محبت خانی افزود: با دست به دست هم دادن با مردم، دوستداران محیط زیست و همیارانی به دنبال این هستیم که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا آن هم جهش یافته از نوع انگلیسی و ... و احتمال انتقال بیماری‌ها و با توجه به تاثیر منفی خرید و فروش این گونه‌های حیات وحش بر محیط زیست جلوی خرید و فروش سمندر لرستانی، مارها و ... را بگیریم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست، وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا تجمعی در این زمینه صورت نگیرد، همچنین ممکن است که این گونه‌ها آلوده به ویروس شوند، یا ممکن است ظرفی که دست به دست می‌شود، آلوده باشد و خانواده ای را مبتلا کند. با کمک مردم می توانیم از وقوع این اتفاقات پیشگیری کنیم.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان