کد مطلب: 1586
  تاریخ انتشار:  1393/11/12 - 17:49


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

خودروسازان باید بتوانند استاندارد یورو 5 را اجرا کنند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید ظرفیت‌سازی‌‌ها به شکلی باشد که خودروسازان بتوانند استاندارد یورو 5 را در خودروهای تولید داخل اجرایی کنند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر ضرورت ایجاد ظرفیت‌های لازم برای اجرای استاندارد یورو 5، گفت: باید این ظرفیت‌سازی‌‌ها به شکلی باشد که خودروسازان بتوانند استاندارد یورو 5 را در خودروهای تولید داخل اجرایی کنند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، معصومه ابتکار ضمن ابراز امیدواری بر اجرای استاندارد یورو 5 توسط شرکت‌های خودروساز داخلی، اظهار داشت: باید استاندارد یورو 5 به صورت تدریجی و بر اساس برنامه‌ها جلو برود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه افزود: لازم است برای تحقق این مهم ظرفیت سازی‌های آن انجام شود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید این ظرفیت‌سازی‌‌ها به شکلی باشد که خودروسازان بتوانند استاندارد یورو 5 را در خودروهای تولید داخل اجرایی کنند.

سردار اسکندر مومنی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در همایشی که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار داشت که ضروری است برای جلوگیری از خسارات ناشی از آلودگی هوا به افزایش کیفیت خودرو و تولید خودروهای با آلایندگی پایین و بدون آلایندگی اقدام کنیم.

وی ضمن ابراز تاسف از تردد خودروهایی در سطح شهر که مصرف سوخت آنها بسیار زیاد است، ابراز داشت: هم اکنون خودرویی در حال تردد است که به ازای هر 100 کیلومتر 20 لیتر مصرف سوخت دارد. این در حالی است که بر اساس قوانین و استاندار باید مصرف سوخت این خودرو 8 لیتر باشد.

به گفته مومنی این نوع خودرو در یک سال به اندازه قیمت خودش بنزین مازاد مصرف می‌کند و آلایندگی‌ها را وارد آسمان و ریه شهروندان می‌کند.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی متذکر شد: با چنین تفاسیری 20 درصد مصرف بنزین کشور در یکسال توسط این خودرو با حدود 500 هزار تیراژ مصرف می‌شود.

سردار مومنی در ادامه از رئیس سازمان محیط زیست خواست تا استاندارد یورو 5 را از هم اکنون برای خودروها اعلام کند.
منبع:  فارس
به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی