کد مطلب: 15838
  تاریخ انتشار:  1399/12/04 - 11:08


مرگ آرام «اَشی» در کلینیک حیات وحش پردیسان

«اَشی» خرس نری که آذر امسال با جراحات بسیار به کلینک حیات وحش پردیسان منتقل شده بود، درمان‌های متعدد روی این حیوان جواب نداد و در نهایت «یوتانایز» شد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: «اَشی» خرس نری که آذر امسال با جراحات بسیار به کلینک حیات وحش پردیسان منتقل شده بود، درمان‌های متعدد روی این حیوان جواب نداد و در نهایت «یوتانایز»(مرگ آرام با تزریق دوز بالای داروی بیهوشی) شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، شهاب الدین منتظمی افزود: خرس نر حدودا چهار ساله با نام اَشی با علامت فلجی در اندام خلفی و لاغری مفرط توسط گروه نجات حیات وحش (NGO) در آذر سال جاری به کلینیک حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد.

وی اظهار داشت: اقدامات تشخیصی اولیه از جمله تصویر برداری تشخیصی و درمانی با همکاری تیم دامپزشکی بیمارستان فتاحیان و کلینیک حیات وحش پارک پردیسان انجام شد و خرس به مدت ۳ ماه تحت درمان، تیمار و پایش ۲۴ ساعته قرار گرفت.


منتظمی عنوان داشت: با توجه به شدت صدمات وارده ناشی از شلیک گلوله، زمین گیری طولانی مدت حیوان و عدم پاسخ مورد انتظار به درمان های انجام گرفته، در نهایت تیم درمانی و مراقبت خرس در دوم اسفند ماه سال جاری تصمیم به یوتانایز ( مرگ آرام با تزریق دوز بالای داروی بیهوشی) به حیوان گرفتند.

وی گفت: صدمات ناشی از شلیک به حیوانات حیات وحش منجر به صدمات جدی و در بسیاری از موارد غیر قابل درمان می شود که کلینیک حیات وحش پارک پردیسان سالانه میزبان بسیاری از حیوانات صدمه دیده از این دست است و با وجود آنکه تمام تلاش خود را برای درمان گونه های آسیب دیده حیات وحش انجام می دهد، متاسفانه در برخی از موارد به رغم به کارگیری همه امکانات تشخیصی و درمانی بیمارستان های آموزشی، خصوصی و ارگان های مردم نهاد حامی حیوانات حیات وحش به علت شدت صدمات وارده موفق به درمان آنها نمی شود.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت:  گروه نجات حیات وحش (NGO) همکاری بسیار خوبی در نگهداری و درمان این خرس انجام داد و با اینکه موفق نشدیم تا جان این گونه را حفظ کنیم اما جا دارد که از زحمات بی دریغ آنها تشکر کنیم.

انتهای پیام


به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان