کد مطلب: 15836
  تاریخ انتشار:  1399/12/03 - 16:44


پرونده واگذاری جنگل «واز » در دست بررسی

زمین در سه نقطه قرار دارد و دارای جنگل‌های پیوسته است که بخشی از آن حریم رودخانه دارد و بخشی دیگر در حریم جاده قرار گرفته است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور با اشاره به پرونده واگذاری جنگل «واز»گفت: تاکنون هیچ اقدامی برای عدم اجرای حکم واگذاری از سوی دادگاه قضایی نشده و به خاطر بروز تنش‌های اجتماعی پرونده واگذاری این جنگل در دست بررسی و تحقیق قرار گرفته است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، عباس حسینی گفت: پیش از ظهر امروز ( ۳ اسفندماه) به اتفاق رییس دادگاه شهرستان چمستان، دادستان، بخشدار، دهیار و فراد مدعی واگذاری عرصه،  وارد منطقه جنگلی واز شدیم و از عرصه مورد نظر بازدید به عمل آمد.

وی ادامه داد: رییس دادگاه که به دستور رییس کل دادگستری استان در عرصه حضور یافته بود طی صورتجلسه‌ای محل مورد درخواست افراد مدعی را منطقه جنگلی تشخیص داد و اعلام کرد عرصه قابلیت هیچ گونه تغییر کاربری را نخواهد داشت.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان نور افزود: زمین در سه نقطه قرار دارد و دارای جنگل‌های پیوسته است که بخشی از آن حریم رودخانه دارد و بخشی دیگر در حریم جاده قرار گرفته است.

حسینی اضافه کرد: افراد مدعی در این منطقه از قبل علیه منابع طبیعی رای دادگاه گرفته‌اند و این نقطه عرصه خروج دام از جنگل بوده است. از آنجایی که مدعیان بر اساس آرای صادره حقی را برای خود متصور هستند دادگاه در وهله نخست به اداره منابع طبیعی پیشنهاد داده است با افراد مدعی به تعامل و مصالحه پپردازد و در مقابل زمین معوض در اختیار آنان قرار دهد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها رییس اداره منابع طبیعی شهرستان نور همچنین خاطر نشان کرد: اجرای حکم هم اکنون در دست بررسی و اقدام قرار دارد و تا حصول نتیجه و تحقیق و بررسی، افراد مدعی هیچ گونه حق دخل و تصرف در منطقه جنگلی مورد نظر را ندارند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب