کد مطلب: 15803
  تاریخ انتشار:  1399/11/29 - 11:51


رفع تصرف ۵۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی دماوند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند از رفع تصرف ۵۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی این شهرستان واقع در پلاک‌های کاجان و تمیسیان خبرداد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند از رفع تصرف ۵۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی این شهرستان واقع در پلاک‌های کاجان و تمیسیان خبرداد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، جمشید جویباری افزود: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دماوند حین گشت زنی و رصد و پایش عرصه‌های ملی متوجه شدند افرادی سودجو به قصد تصرف و سوء استفاده از اراضی ملی اقدام به کاشت نهال‌های چندساله کرده‌اند که بلافاصله عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی وارد عمل شدند و اقدامات قانونی برای رفع تصرفات را انجام دادند.

وی اضافه کرد: در همین ارتباط پرونده‌های تخلف برای متعرضان به عرصه‌های ملی تشکیل شده است و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند در ادامه گفت: عرصه‌های منابع طبیعی جزو ثروت‌های بین نسلی و متعلق به نسل حاضر و آیندگان است که در این خصوص حفاظت و مراقبت از این منابع ارزشمند وظیفه‌ای همگانی تلقی می‌شود.

جویباری تأکید کرد: حفاظت از عرصه‌های ملی از وظایف اصلی و اولویت‌دار مجموعه منابع طبیعی محسوب می‌شود و در این ارتباط بدون هیچ اغماضی با متخلفان و سودجویان به انفال برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی ، مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

 تقدیر دادستان دماوند از منابع طبیعی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران محمد تقی تقی زاده - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند - به خاطر اقدامات و تلاش های صورت گرفته از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند در خصوص حفظ و حراست از اراضی ملی، این اداره را مورد تقدیر قرارداد و طی مراسمی این تقدیر نامه به جمشید جویباری - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند - اهدا شد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب