کد مطلب: 15784
  تاریخ انتشار:  1399/11/26 - 12:11


خطر انقراض کرگدن سفید شمالی

۵ رویان منجمد، امیدها را زنده نگه داشته است

دانشمندان با استفاده از تخمکهای ناجین و فاتو و همچنین نمونه‌‌‌هایی از اسپرم آخرین نرها پیش از مرگ، در آزمایشگاه موفق به ایجاد پنج رویان شده‌اند.

از نسل کرگدن‌ها سفید شمالی تنها دو راس روی زمین باقی مانده‌اند، مادر و دختری به نام ناجین و فاتو که در منطقه حفاظت‌شده ال پجتا در کنیا زندگی می‌کنند. این منطقه یکی از بزرگترین پناهگاه‌های کرگدن در جهان است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، آخرین کرگدن سفید نر در سال ۲۰۱۸ درگذشت، فقط این دو ماده باقی مانده‌اند. اما آیا بدون وجود کرگدن نری از این گونه، راهی برای جلوگیری از انقراض آنها هست؟

دانشمندان با استفاده از تخمکهای ناجین و فاتو و همچنین نمونه‌‌‌هایی از اسپرم  آخرین نرها پیش از مرگ، در آزمایشگاه موفق به ایجاد پنج رویان شده‌اند. این نطفه‌ها اکنون در دمای بسیار پایین نگهداری می‌شوند.

در کتابی به نام ال پجتا که به تازگی در مورد این آخرین بازمانده‌های نسل کرگدن‌های سفید شمالی منتشر شده و عواید فروش آن نیز به همین پناهگاه می‌رسد به داستان پرتضاد این دو بازمانده پرداخته شده که به دست انسان به لبه انقراض هل داده شده‌‌اند و منتظر روزی هستند که با کمک دانش از انقراض رهایی یابند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان