کد مطلب: 15782
  تاریخ انتشار:  1399/11/26 - 10:41


محیط زیست؛ توسعه بزرگترین فرودگاه اتحادیه اروپا متوقف شد

پروژه ساخت چهارمین ترمینال بزرگ فرودگاه شارل دو گل پاریس به دلایل زیست‌محیطی متوقف شد.

پروژه ساخت چهارمین ترمینال بزرگ فرودگاه شارل دو گل پاریس به دلایل زیست‌محیطی متوقف شد. تداوم پاندمی کرونا یک دلیل دیگر منتفی شدن پروژه بوده است. این تصمیم جزیی از برنامه بزرگ فرانسه برای حفظ محیط‌ زیست است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، باربارا پُمپیلی، وزیر بازسازی محیط‌زیستی فرانسه به روزنامه لوموند گفت که دولت فرانسه از شرکت اداره‌کننده فرودگاه خواسته است "در انطباق با سیاست زیست‌محیطی پروژه ساخت چهارمین ترمینال فرودگاه شارل دو گل را متوقف و آن را منتفی کند".

این پروژه همواره با انتقادهای طرفداران محیط زیست و مسئولان و فعالان مدنی مناطق حول فرودگاه توأم روبرو بوده است.

شرکت "ایروپورت د پاری" (ADP) انقضای پروژه گسترش این بزرگترین فرودگاه اتحادیه اروپا را تأیید کرد. این شرکت افزود که این تصمیم یکی از پیامدهای بحران کرونا نیز بوده است.

برای این چهارمین ترمینال فرودگاه ظرفیتی بالغ بر ۳۵ تا ۴۰ میلیون مسافر پیش‌بینی شده بود. این به معنای گسترش ۵۰ درصدی کل فرودگاه و ایجاد ۵۰هزار فرصت شغلی بوده است.

پاندمی کرونا شمار مسافران در سال ۲۰۲۰ را حدود ۷۰درصد کاهش داد و آن را به سطح ۲۲میلیون و ۳۰۰هزار نفر تقلیل داد.

از سوی دیگر، دولت فرانسه که اکثر سهام شرکت فرودگاه را در اختیار دارد، طرح تصویب قانونی زیست‌محیطی را در دست دارد که بر اساس مفاد آن، افزایش گازهای گلخانه‌ای خواهی نخواهی مانع از اجرای گسترش فرودگاه خواهد شد.

بسته بزرگ قانون محیط زیستی

اما این تمام آن چیزی نیست که فرانسه در دست اجرا دارد. نه تنها گسترش فرودگاه منتفی شده، بلکه دولت قصد دارد بسیاری از پروازهای داخلی را نیز حذف کند، به خصوص پرواز بین مقصدهایی که طی مسافت میان آنها با قطار، بیش از دو ساعت و نیم طول نکشد.

کابینه دولت فرانسه یک بسته قانونی بزرگ حفاظت از محیط زیست را برای تصویب آماده کرده است.

باربارا پمپیلی روز چهارشنبه ۱۰ فوریه از یک اقدام متهورانه دولت خبر داد که "فرانسه با آن وارد دوران محیط زیستی" خواهد شد.

بر اساس یکی دیگر از طرح‌ها، فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی باید هر چه بیشتر کالاها را بدون بسته‌بندی عرضه کنند و گرم کردن تراس‌های بیرونی رستوران‌ها نیز احتمالا مشمول ممنوعیت می شود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان