کد مطلب: 15753
  تاریخ انتشار:  1399/11/20 - 13:38


سر و صدای ترافیک شهری، پرندگان را سردرگم می کند

آزمایش‌هایی که روی مهارت‌های پرندگان آوازخوان انجام شده، نشان می‌دهد که صدای ترافیک توانایی آنها را در حل مشکلاتشان تضعیف می‌کند.

آزمایش‌هایی که روی مهارت‌های پرندگان آوازخوان انجام شده، نشان می‌دهد که صدای ترافیک توانایی آنها را در حل مشکلاتشان تضعیف می‌کند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، دانشمندان در آزمایش “جستجوی غذا”، فنچ راه‌راه یا سهره گورخری را در فضایی مملو از صدای ترافیک و همچنین در فضای آرام مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که صدای عبور خودروها از توانایی این پرندگان در یافتن غذا می‌کاهد.

پروفسور کریستوفر تمپلتون از دانشگاه پاسیفیک اورگن در آمریکا که ریاست این تحقیقات را برعهده داشت، می‌گوید: "فقط شنیدن صدای رد شدن خودرو کافی بود که عملکرد آنها کاملا تغییر کند."

پروفسور تمپلتون می‌افزاید: "اگر صدای ترافیک را نشنوند احتمال دارد تقریبا دو برابر بهتر غذای خود را جمع‌آوری کنند."

پروفسور تمپلتون می‌افزاید: "این خیلی ناراحت‌کننده است. یافتن محیط‌هایی کاملا ساکت و آرام که با سر و صدای انسان‌ها آلوده نشده باشد، واقعا بسیار سخت است.

"اما ما می توانیم سطح جاده‌ها را تغییر دهیم و در مورد طراحی مجدد لاستیک‌های وسائل نقلیه بیاندیشیم. من فکر می کنم تلاش زیادی برای کاهش سر و صدا وجود دارد - ما فقط باید با مهندسی هوشمندانه عمل کنیم."

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان