کد مطلب: 15733
  تاریخ انتشار:  1399/11/18 - 11:26


رفع تصرف ۴۴۰۰ متر مربع از اراضی ملی دماوند

با هدف حفظ عرصه‌های ملی و انفال، ۴۴۰۰ مترمربع از اراضی ملی این شهرستان واقع در پلاک‌های چشمه‌ها، عباس آباد و سربندان از ید متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند گفت: با هدف حفظ عرصه‌های ملی و انفال، ۴۴۰۰ مترمربع از اراضی ملی این شهرستان واقع در پلاک‌های چشمه‌ها، عباس آباد و سربندان از ید متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، جمشید جویباری افزود: اراضی رفع تصرف شده در اجرای ۳ فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و همکاری نیروی انتظامی بازپس گیری شد و تمامی دیوار کشی‌ها و مستحدثات ایجاد شده روی این اراضی مورد تخریب قرار گرفت.

وی از بازگشایی راه به اراضی ملی در منطقه آردینه شهرستان دماوند نیز خبرداد و اظهارکرد: عده ای افراد سودجو با نصب درب در ابتدای راه منتهی به اراضی منابع طبیعی موجب ممنوعیت ورود به این اراضی شده بودند که با اخذ دستور قضائی نسبت به برداشته شدن این درب و رفع این ممنوعیت اقدام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران جویباری از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب