کد مطلب: 1571
  تاریخ انتشار:  1393/11/03 - 17:19


40 درصد افزایش انتشار گاز گلخانه ای تا سال 2050

بر اساس گزارش سازمان ملل، انتشار گازهای گلخانه ای در دنیا تا سال 2050 میلادی به میزان 40 درصد افزایش می یابد.
 رییس بنیاد جهانی انرژی گفت: بر اساس گزارش سازمان ملل متحدد درخصوص وضعیت اقلیمی جهان که اخیرا منتشر شده انتشار گازهای گلخانه ای در دنیا تا سال 2050 میلادی به میزان 40 درصد افزایش می یابد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،'ولف گانگ' افزود: درصورتی که این روند ادامه یابد تا پایان سال 2100 میلادی انتشار گاز گلخانه ای به 100 درصد افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه 25 درصد جمعیت دنیا 75 درصد منابع انرژی جهان را مصرف می کنند. اظهار کرد این واقعیت جای تاسف دارد.
بیشترین میزان مصرف منابع انرژِ توسط 25 درصد جمعیت دنیا

که 25 درصد جمعیت دنیا که اکثر کشورهای پیشرفته هستند بیشترین میزان منابع انرژی را مصرف کنند.

وی همکاری و تعامل مناسب را بهترین راهکار برای این معضل دانست و گفت: همه کشورهای دنیا با بهره گیری ازاخلاقیات کاری باید دراین مسیر گام بردارند. تا شاهد برطرف شدن این موضوع باشیم .

وی با اشاره به برگزاری همایش ها اقلیم کره زمین دراقصی نقاط دنیا بیان کرد دراین گونه همایش ها حرف های زیادی زده می شود که اغلب آنها عملی نمی شود.
مصرف بی رویه انرژی را از عوامل آلودگی هوا

وی مصرف بی رویه انرژی را از عوامل آلودگی هوا اعلام کرد و گفت: ما باید همانگونه که دنیا را از اجداد خودمان دریافت کردیم به نسل آینده تحویل دهیم .

رییس بنیاد جهانی انرژی با اشاره به اینکه 10 هزار طرح پژوهشی در حوزه پایداری اقلیم در بانک اطلاعاتی این مجموعه وجود دارد، افزود: برای هر معضل در این زمینه راهکاری ارایه شده تا شاهد کاهش آلودگی باشیم.

وی با اشاره به اینکه ایران دارای فناوری های نوین در این زمینه است، بیان کرد: با وجود انسان های موفق و نوآور در ایران به راحتی می توان خیلی از پروژه های این حوزه را اجرایی کرد.

ولف گانگ به تجربیات اتریش در زمینه حفظ منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: در سال 1850 میلادی در این کشور قانونی مصوب شده که براساس آن افراد مجاز هستند مقداری از چوب جنگل برداشت کنند که درخت کاشته باشند که این موضوع معنای پایداری است.

وی نداشتن انرژی را به معنای نداشتن اقتصاد و رفاه مناسب در زندگی اعلام کرد و افزود: همه ما باید میزان و شدت بحران در این زمینه را بخوبی درک کنیم و اقدامات لازم برای رفع آن به عمل آوریم.
به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان