کد مطلب: 15655
  تاریخ انتشار:  1399/11/05 - 11:12


شکار کبک با اسلحه قاچاق در تویسرکان

رییس اداره حفاظت محیط زیست تویسرکان گفت: ۲ شکارچی متخلف که با اسلحه غیرمجاز و قاچاق در حال شکار کبک بودند توسط محیط بانان شناسایی و دستگیر شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست تویسرکان گفت: ۲ شکارچی متخلف که با اسلحه غیرمجاز و قاچاق در حال شکار کبک بودند توسط محیط بانان شناسایی، دستگیر و تحویل پلیس اطلاعات این شهرستان شدند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از ایرنا، محمد گیلانه روز یکشنبه بیان کرد: ماموران یگان حفاظت اداره حفاظت تویسرکان حین گشت زنی متوجه ۲ شکارچی متخلف که در حال شکار پرنده بودند، شدند.

وی اضافه کرد: در بازرسی از این شکارچیان یک قطعه کبک شکار شده به همراه ۲ قبضه سلاح ساچمه زنی کشف شد که با بررسی سلاح های ضبط شده مشخص شد سلاح ساچمه زنی تک لول بدون مجوز حمل و قاچاق است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست تویسرکان گفت: یکی از متخلفان به همراه سلاح غیر مجاز تحویل پلیس شد و پرونده ای هم با دیگر شکارچی متخلف تشکیل و این فرد به دلیل شکار غیرمجاز به مرجع قضایی معرفی شد.

گیلانه با بیان اینکه شکارچیان متخلف غیربومی و ساکن یکی از شهرستان های مجاور هستند از عموم مردم و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی موضوع را از طریق سامانه ۱۵۴۰ اعلام کنند.

وی درباره علت و چرایی شکار کبک نیز توضیح داد: برخی باورهای غلط مبنی بر تاثیر گوشت کبک در درمان برخی امراض و بیماری ها از جمله درد کلیه و ارگانیک بودن گوشت این پرنده عامل هدف قرار گرفتن کبک است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست تویسرکان اضافه کرد: این درحالیست که این موضوعات به هیچ وجه صحت ندارد همچنین احتمال وجود انواع انگل ها در بدن کبک زیاد بوده که در صورت خوردن گوشت آن این انگل و بیماری‌ها وارد بدن انسان می شود.

گیلانه گفت: چهار پرونده شکار غیرمجاز از ابتدای سال تاکنون در شهرستان تویسرکان تشکیل شکل که ۲ پرونده مربوط به شکار پرنده، یک پرونده شکار خرگوش و پرونده اخیر درباره شکار کبک است و پرونده شکار خرگوش منجر به صدور رای و جزای نقدی شکارچی متخلف شد.

شهرستان تویسرکان دارای یک منطقه حفاظت شده به نام خانگرمز به وسعت ۹ هزار ۸۰۰ هکتار و منطقه شکار ممنوع به وسعت پنج هزار هکتار است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان