کد مطلب: 1513
  تاریخ انتشار:  1393/10/25 - 10:26


هشدار ابتکار در فیس بوک:

پل‌های پشت سر خراب شده‌اند

به همه همکاران در بخش های مختلف دولت و بخش غیردولتی، خدا قوت می گویم.
download معصومه ابتکار

معصومه ابتکار در صفحه فیس بوکش ضمن اشاره به مصوبه اردیبهشت ماه دولت یازدهم هشدار داد که: پل های پشت سر خراب شده اند.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این یادداشت فیس بوکی نوشته است: کلیه خطوط خودرو کشور باید تاییدیه نوع TA و انطباق تولید COP را به طور ادواری از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت کنند. در دوره ای این بهانه بود که چون بنزین استاندارد نیست نمی توان استاندارد یورو 4 را در خودروها اجرا کرد. با روی کار آمدن دولت یازدهم اعلام کردیم که دوران مماشات به پایان رسیده و براساس مصوبه اردیبهشت 93 دولت برای کاهش آلودگی هوای کلان شهرها، استاندارد سوخت توسط وزارت نفت و استاندارد خودروها با نظارت وزارت صنعت باید اجرا شود. برای این اقدامات برنامه زمان بندی هم تعیین شد. از اوایل امسال با حذف بنزین های آلوده وعرضه بنزین یورو 4، قدم اول برداشته شد و از اول مهرماه هم خودروها مکلف شدند استاندارد یورو 4 دریافت کنند.

روز دوشنبه آقای دکتر متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان اعلام کرد «در این مرحله از کنترل، هفت نوع خودروی داخلی تا زمان رفع مشکل آلایندگی خود شماره گذاری نمی شوند».
اینها البته قدم های اول است و راهی طولانی در پیش داریم. مراحل اجرای مصوبه که در تصویر با رنگ سبز مشخص شده کاملا به اجرا در آمده و بقیه مراحل در حال اجراست. هر ماه کار گروه ملی کاهش آلودگی هوا به عنوان ساز و کار مدیریت منسجم و راهبردی این برنامه، جلسه دارد و هر کلان شهر هم برای خودش جلسات استانی برگزار می کند تا مصوبه رصد و احیانا عیب یابی شود و به تدریج شاهد بهبود شاخص های هوا باشیم.
خوشبختانه تاکنون کاهشی جدی و مشهود در بحث بنزن و گوگرد در هوا رخ داده که از دستاوردهای بزرگ این تلاش ملی به حساب می آید. به همه همکاران در بخش های مختلف دولت و بخش غیردولتی، خدا قوت می گویم. فشارها و تهمت های زیادی به سازمان زده شد که عقب نشینی کند، ولی به لطف خدا و حمایت مردم و همکاری آنها پیش می رویم. پل های پشت سر خراب شده اند و راهی جز پیشرفت نداریم ...

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار سایر رسانه ها