کد مطلب: 14611
  تاریخ انتشار:  1399/10/25 - 14:24


کشف نوع پنجم حرکت در بین مارها

دانشمندان تا کنون چهار نوع حرکت و جنبش در بین مارها تشخیص داده بودند. اکنون نوع دیگری از حرکت در مارها مشاهده شده است.

دانشمندان تا کنون چهار نوع حرکت و جنبش در بین مارها تشخیص داده بودند. اکنون نوع دیگری از حرکت در مارها مشاهده شده است. پژوهشگران در بین نوعی از قمچه ماران در جزیره گوام نوعی از حرکت را کشف کردند که تا کنون ثبت نشده بود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
موضوع به نوعی از حرکت جدید در بین مارها برمی‌گردد، حرکتی که دانشمندان از آن به عنوان "حرکت کمندی" یاد کرده‌اند.

پژوهشگران در مقاله‌ای که درباره یکی از انواع قمچه ماران در نشریه تخصصی "کارنت بایولوژی" منتشر کرده‌اند، مشاهدات خود را از این نوع حرکت جدید در بین مارها تشریح کرده‌اند.

پژوهشگران در جزیزه گوآم شاهد نوعی از بالا رفتن یکی از انواع قمچه ماران از درختان بوده‌‌اند. تا کنون چهار نوع حرکت در بین مارها تشخیص داده شده بود. بنابراین، نوع پنجم حرکت مارها نیز اکنون مشاهده و ثبت شده است.

چهار نوع حرکت مارها عبارتند از حرکت موجی که عمدتا به شکل "S" صورت می‌گیرد و مار از این طریق می‌تواند به سمت جلو حرکت کند.
حرکت نوع دوم از نوع حرکت کرم‌های پیله‌ساز است. مارها از این طریق نیز می‌توانند به سمت جلو حرکت کنند.

نوع سوم حرکت مارها، حرکت به پهلو است و مار از طریق ایجاد پیچش در بدن خود به سمت راست یا چپ حرکت می‌کند.

 نوع چهارم از حرکت مارها، آمیزه‌ای از سه حرکت پیشین است. مارها با حرکت آکاردئونی پیکر خود را جمع کرده و به سرعت منبسط می‌کنند.

اکنون پژوهشگران نوع "حرکت کمندی" را نیز در بین مارها تشخیص داده‌اند. نوع قهوه‌ای قمچه ماران  در جزیره گوام، بدن خود را بر دور درختی می‌پیچد و تعادل خود را با اتکا بر اندام خود بر روی درخت حفظ می‌کند.

سر مار به سمت بالا است و مار اندک اندک با ایجاد جنبش در پیکر خود، خود را از درخت بالا می‌کشد. شکل قرار گرفتن مار، مثل "کمند" می‌ماند. قمچه ماران از این حرکت خود برای شکار پرندگان بر روی درختان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان