کد مطلب: 14604
  تاریخ انتشار:  1399/10/24 - 17:10


پیش‌بینی اتمام کاداستر اراضی کشور در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰

نحوه انجام کاداستر بسیار مهم است که بتواند تداخلات و تعارضاتی که وجود دارد را برطرف کند و از مشکلات مردم با منابع طبیعی بکاهد.

رییس سازمان جنگل‌ها با اشاره به همکاری‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در این شرایط پیش‌بینی می‌شود در شش ماهه نخست سال آینده کار کاداستر تمامی اراضی ملی و دولتی در کشور به اتمام برسد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،  مسعود منصور در سمینار سراسری کاداستر اراضی ملی و دولتی که صبح امروز با حضور ذبیح الله خدادادیان - رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور - و  مدیران دو مجموعه استانی  به روش مجازی در سازمان جنگل ها برگزار شد، گفت:  تا پایان سال جاری دو جلسه هم افزایی با سازمان ثبت برگزار خواهیم کرد و در جلسه پایانی از استان‌هایی که پیشرفت های چشمگیر و موفقیت آمیز در تثبیت مالکیت دولت و صدور سند داشته باشند مورد تقدیر قرار می گیرند.

رییس سازمان جنگل ها تصریح کرد: اکنون با تعاملاتی که بین دو سازمان ثبت و جنگل ها و مراتع وجود دارد فرصت طلایی و استثنایی است و دیگر پذیرفتنی نیست که شاهد کم کاری در بخش اجرای قوانین حدنگاری باشیم.

منصور تاکید کرد: نحوه انجام کاداستر بسیار مهم است که بتواند تداخلات و تعارضاتی که وجود دارد را برطرف کند و از مشکلات مردم با منابع طبیعی بکاهد.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه در زمینه تثبیت مالکیت دولت و صدور سند تک برگی اختلافات آماری زیادی وجود ندارد و اکنون به پایین ترین سطح خود رسیده است.

رییس سازمان جنگل ها اضافه کرد: آنچه را که سازمان ثبت اسناد به عنوان سند صادر کرده و تایید کرده است از این پس مبنای آماری ما قرار می گیرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، معاون وزیر جهاد کشاورزی در این نشست اعلام کرد: کاداستر جنگل های کشور و اراضی ساحلی تا پایان امسال به اتمام می رسد و مجموع عملکرد طرح ۹در ۹۹ منجر به انتخاب منابع طبیعی برتر استان های کشور می‌شود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب