کد مطلب: 14522
  تاریخ انتشار:  1399/10/10 - 14:43


انجام عملیات مهار سیلاب در مناطق بحرانی کشور

طرح‌های آبخیزداری در ۶ میلیون هکتار از ۴۲ میلیون هکتار وسعت مناطق سیل خیز کشور برای مهار و کنترل سیلاب انجام شده است.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: طرح‌های آبخیزداری در ۶ میلیون هکتار از ۴۲ میلیون هکتار وسعت مناطق سیل خیز کشور برای مهار و کنترل سیلاب انجام شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، پرویز گرشاسبی افزود: ۴۲ میلیون هکتار از وسعت ۱۶۴ میلیون هکتار عرصه‌های منابع طبیعی کشور جزو مناطق سیل‌خیز است که اکنون بر اساس اولویت‌بندی در ۶ میلیون هکتار که جزو مناطق بحرانی درجه یک بود، طرح‌های آبخیزداری برای کنترل و مهار سیلاب انجام شد.

وی در ادامه  اظهارکرد: امسال ۵۰۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در مناطق سیل‌خیز اختصاص یافت و ردیف اعتباری ویژه سیل برای مناطق جنوبی کشور مانند خوزستان، بوشهر و هرمزگان در نظر گرفته شد تا اجرای طرح‌های کنترل و مهار سیلاب در این مناطق  تسریع شود و تلاش‌ می‌شود این ردیف اعتباری ویژه در سال بعد نیز در نظر گرفته شود.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اضافه کرد: در ۱۱ استان سیل‌خیز کشور در ۲۴ زیر حوضه که در سیل ۹۸ درگیر سیل بودند، از محل صندوق توسعه ملی در اعتبارات سال ۹۸ عملیات آبخیزداری مقابله با سیلاب انجام شده است و در مهر و آبان امسال اجرای طرح‌ها تکمیل شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها گرشاسبی در پایان گفت: از جمله  استان‌های درگیر سیل ۹۸، می‌توان به شیراز و سیلاب در منطقه دروازه قرآن‌ اشاره کرد که اکنون اجرای طرح آبخیزداری در بالادست به منظور مهار سیلاب اجرا شده و نتیجه موفقیت آمیزبوده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب