کد مطلب: 14372
  تاریخ انتشار:  1399/09/18 - 14:17


نقش موثر طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در کاهش مخاطرات سیل

برخی از این طرح‌ها که عملیات اجرایی آن در سال جاری به اتمام رسیده است، در این مرحله از بارندگی برای نخستین بار آبگیری و سرریز شدند.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها گفت: طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری با ظرفیت استحصال ۵۳۰ مترمکعب باران در هکتار در مناطق کوهستانی و ظرفیت نفوذ بیش از ۱۰۰۰ مترمکعب سیلاب در هکتار در مناطق کم‌شیب و عرصه آبخوان‌ها نقش موثری در کاهش مخاطرات سیل و افزایش تغذیه آبخوان‌های زیرزمینی ایفا می‌کنند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، ابوالقاسم حسین‌پور افزود: در این بارش‌ها، طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان‌های بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و ایلام بیشترین میزان آبگیری را داشتند.

وی اظهار کرد: برخی از این طرح‌ها که عملیات اجرایی آن در سال جاری به اتمام رسیده است، در این مرحله از بارندگی برای نخستین بار آبگیری و سرریز شدند.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها خاطرنشان‌کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری با ظرفیت استحصال ۵۳۰ مترمکعب باران در هکتار در مناطق کوهستانی و ظرفیت نفوذ بیش از ۱۰۰۰ مترمکعب سیلاب در هکتار در مناطق کم‌شیب و عرصه آبخوان‌ها، نقش موثری در کاهش مخاطرات سیل و افزایش تغذیه آبخوان‌های زیرزمینی ایفا می‌کنند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها حسین‌پور با اشاره به پیشرفت مناسب طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا در سطح حوزه‌های آبخیز کشور از خاتمه یافتن و بهره‌برداری از بیش از ۶۰۰ هزار هکتار عملیات جدید آبخیزداری و آبخوان‌داری در سطح کشور تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب