کد مطلب: 1431
  تاریخ انتشار:  1393/06/04 - 13:00


ابلاغ وظایف و ماموریتهای شهرداری تهران در کنترل منابع آلاینده هوا

اخذ برگه معاینه فنی موتورسیکلت‌ها و خودروی‌های مورد استفاده شهرداری‌های مناطق، موتور سیکلتها و خودروهای متعلق به پیمانکاران بخشی از این دستورالعمل است.
download 20140827101115-0.jpg

وظایف و ماموریتهای شهرداری تهران در کنترل منابع آلاینده هوا ابلاغ شد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، دکتر علی محمد شاعری - رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه اصلی ترین مشکل محیط زیستی شهر تهران در حال حاضر آلودگی هوا است گفت در صورت ادامه وضعیت انتشار منابع آلاینده، سلامت و بهداشت شهروندان تهرانی در معرض تهدید جدی قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: این ستاد در چار‌چوب وظایف و ماموریتهای شهرداری تهران و به منظور کاهش آلودگی هوا دستور‌العمل اجرایی مقابله با آلودگی هوا را آماده و جهت اجرا به مناطق 22 گانه ابلاغ نموده است.
شاعری در ادامه محورهای دستور‌العمل مقابله با آلودگی هوا را کنترل منابع آلاینده متحرک شامل اخذ برگه معاینه فنی موتورسیکلت‌ها و خودروی‌های مورد استفاده شهرداری‌های مناطق، موتور سیکلتها و خودروهای متعلق به پیمانکاران، منع تردد خودروهای و وسایل نقلیه فرسوده و همچنین بدون برگ معاینه فنی تحت مالکیت شهرداری و پیمانکاران، کنترل منابع آلاینده ثابت شامل: کنترل آلودگی هوا در صنایع و کارگاههای آلاینده مستقر در سطح منطقه و ساختمانهای تحت تملک شهرداری و همچنین کنترل آلودگی هوا در فعالیتهای عمرانی، خدماتی و ساختمانی نام برد.
رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار در ادامه بر توسعه سرانه فضای سبز و تکمیل کمربند سبز با رویکرد توسعه جنگل شهری و استفاده از گونه‌های سازگار با نیاز آبی کم و اثرگذار بر کاهش آلودگی هوا تاکید نمود.
شاعری در ادامه تاکید کرد: تولید و استفاده بیشتر از انرژی‌های نو و تجدید‌پذیر در فضاهای عمومی، پارکهای شهری و ساختمانهای شهرداری‌، الزام ایجاد زون‌هایی با آلودگی کم جهت پیاده‌روی و دوچرخه سواری در سطح منطقه، نظارت بر عملکرد بهینه آبگرمکن‌های خورشیدی و روشنایی سولار نصب شده در سطح مناطق‌، ایجاد و گسترش مدیریت خدمات الکترونیک، حمایت و ترویج فرهنگ استفاده از سیستم حمل و نقل برقی، رعایت مقرارت ملی ساختمان ( بویژه مبحث 19)، بهینه‌سازی مصرف انرژی، معاینه فنی موتورخانه‌های منازل و سایر کاربری‌ها را از دیگر محورهای مهم دستورالعمل عنوان نمود.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری