کد مطلب: 1423
  تاریخ انتشار:  1393/05/17 - 18:52


تمامی پروژه‌های مدیریت شهری صاحب پیوست زیست‌محیطی شدند

تاکنون بیش از 20 پروژه بزرگ مقیاس مدیریت شهری نظیر دریاچه شهدای خلیج‌فارس و باغ پرندگان پس از ارزیابی زیست‌محیطی اجرا شده‌اند.
download دریاچه شهدای خلیج فارس

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: تمامی پروژه های مدیریت شهری شهرداری تهران دارای پیوست زیست محیطی شدند.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، دکتر علی محمد شاعری اظهار کرد: پروژه های مدیریت شهری شهرداری‌ تهران بر اساس شاخص‌های تعیین شده به دو گروه بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس تقسیم می‌شوند که برای پروژه‌های بزرگ مقیاس تهیه طرحهای ارزیابی زیست‌محیطی و برای پروژه‌های کوچک مقیاس پیوست‌های زیست‌محیطی الزامی است.

علی محمد شاعری - رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران
شاعری با بیان این که تاکنون بیش از 20 پروژه بزرگ مقیاس مدیریت شهری نظیر، دریاچه شهدای خلیج فارس، پل طبقاتی صدر، تونل نیایش و باغ پرندگان شهر تهران پس از ارزیابی زیست محیطی اجرا گردیده است، افزود: اجرای پروژه های عمرانی و مدیریت شهری در جهت خدمت به شهروندان صورت می‌گیرد و رعایت شاخص‌های زیست‌محیطی موجب بهبود کیفیت توسعه شهری و تحقق اهداف شهر پایدار می شود.

وی در ادامه اجرای مدیریت زیست محیطی در طرح های مدیریت شهری و عمرانی را ضرورتی اجتناب ناپذیر خواند و افزود: پروژه‌هایی‌ که هم اینک در مرحله اجرایی و عملیاتی هستند، دارای پیوست های زیست محیطی بوده و این پیوستها برای پروژه های عمرانی کوچک مقیاس در حوزه های مختلف فنی عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، شهرسازی معماری و خدمات شهری تهیه و ابلاغ شده است.
رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار با اشاره به اینکه پیوست زیست محیطی با رعایت قوانین، مقررات، استانداردها و ملاحظات زیست‌محیطی تهیه و ابلاغ شده است، خاطر نشان ساخت: از این پس برای اطمینان و دقت بیشتر در اجرای استانداردها و ضوابط زیست محیطی، نظارت مستمر از سوی واحدهای محیط‌زیست مناطق 22 گانه بر عملیات اجرائی کلیه پیمانکاران انجام خواهد شد و صورت وضعیت آنان باید به تائید‌ محیط‌ زیست مناطق برسد.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

نظرات (1)
 اگر اجرایی شدن برنامه های زیست محیطی در اشل و مقیاس محلی قوت بگیرد واقعا یک شاهکار است که باید به مسئولان آن تبریک گفت.
شناسه: 1441
صمدی
18 مرداد 1393 ساعت 08:12
0
0
ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری