کد مطلب: 14214
  تاریخ انتشار:  1399/08/27 - 15:11


ده‌ها تن از کارکنان سازمان جهانی بهداشت در ژنو کرونا گرفتند

محتوای یک ای‌میل داخلی سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که ده‌ها نفر از کارکنان این سازمان به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند.

محتوای یک ای‌میل داخلی سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که ده‌ها نفر از کارکنان این سازمان به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند.


به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)
به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس که به این ای‌میل دست یافته روز دوشنبه ۱۶ نوامبر (۲۶ آبان) نوشت که تا کنون دست کم ۶۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا در بین کارکنان این سازمان در مقر آن در ژنو مشاهده و ثبت شده‌اند.

خوشه اولیه این موارد ابتلا احتمالا در خود ساختمان مرکزی تشکیل شده است. رائول توماس، رئیس عملیات تجاری سازمان جهانی بهداشت گفته است که ابتدا ۴ نفر از کارکنان این بخش در داخل ساختمان مبتلا شده و سپس ویروس از طریق یکی دیگر از پرسنل همین بخش که با دیگران در تماس بوده به به افراد خارج از بخش تجاری منتقل شده است.

آژانس بهداشتی سازمان ملل متحد گفته در حال بررسی تعیین چگونگی و پیدا کردن مکان آلودگی این پنج نفر است اما هنوز مشخص نکرده که آیا ویروس کرونا به دیگر دفاتر آن انتقال یافته یا نه. این نخستین بار است که چنین اطلاعات و آماری از کرونا در سازمان جهانی بهداشت آشکار می‌شود.

در ای‌میل این نهاد وابسته به سازمان ملل آمده است که حدود نیمی از موارد ثبت شده در افرادی بوده است که از خانه کار می‌کردند. اما ۳۲ نفر دیگر از این ۶۵ نفر از کارکنان شاغل در ساختمان دفتر مرکزی بوده‌اند. در حالت عادی و پیش از کرونا، بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در این ساختمان کار می‌کردند.

هنوز معلوم نیست که رعایت نکردن کدام موارد سبب شیوع کرونا در میان این کارکنان شده است، اما آژانس می‌گوید اقدامات بهداشتی دقیق، فاصله‌گذاری و سایر اقدامات پیشگیرانه کرونا را انجام داده است. مقامات این سازمان که در حال حاضر خود درگیر برنامه‌های مهار کرونا در جهان هستند، قبلاً گفته بودند که گروهی از پرسنل آنها به این ویروس آلوده شده‌اند، اما تا کنون آمار و جزئیاتی از این موارد را گزارش نداده‌اند.

در ای‌میل سازمان جهانی بهداشت که روز جمعه پیش فرستاده شده، درباره رسیدگی به افراد مبتلا گفته شده است: «این همکاران طبق پروتکل‌ها و استانداردها، از مراقبت‌های پزشکی لازم برخوردار بوده و در خانه درمان می‌شوند.»

بر اساس آن چه در این ای‌میل آمده، ۴۹ مورد از کل موارد مشاهده شده ابتلای کارکنان به کرونا، در هشت هفته گذشته رخ داده است با وضعیت گزارش شده در ژنو و مناطق اطراف آن است همخوانی دارد. همچنین گفته شده که ممکن است شمار بیشتری از کارکنان دورکار مبتلا شده اما مورد آنها هنوز گزارش نشده باشد.

این اطلاعات در شرایطی منتشر می‌شود که موارد ابتلا به کووید۱۹ در روزهای اخیر به ویژه در اروپا، در کشور سوئیس و در شهر میزبان سازمان جهانی بهداشت یعنی ژنو به نحو نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان