کد مطلب: 1417
  تاریخ انتشار:  1393/05/10 - 18:50


مردانی که میمون‌ها را فراری می‌دهند

هزاران میمون در خیابانهای دهلی پرسه می‌زنند.

هند پنجاه مرد را استخدام کرده تا مثل میمونها لباس بپوشند و میمونهای واقعی را از اطراف ساختمان پارلمان و دیگر ساختمان‌های دولتی در پایتخت دهلی فراری بدهند.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، این مردان در لباس مبدل با صورت‌های سیاه شبیه میمونهای لانگور سروصدایی تولید می‌کنند تا میمونهای کوچک صورت قرمز را بترسانند.
به نوشته بی‌بی‌سی، هزاران میمون در خیابانهای دهلی پرسه می‌زنند، سطل‌های زباله باغ‌ها و ادارات دولتی را برای غذا می‌گردند و به مردم حمله می‌کنند.
ولی هندوها حیوانات را مقدس می‌دانند و معمولا به آنها غذا می‌دهند و همین باعث تشویق میمونها به ماندن می‌شود.
شهرداری دهلی قبلا از میمون‌های لانگور واقعی برای ترساندن میمونها از اطراف ساختمان‌های اداری و پارلمان استفاده کرده بود.
ولی بعد از آنکه فعالان مدافع حقوق حیوانات علیه به کار گرفتن و اسارت این حیوانات اعتراض کردند شهرداری استفاده از آن‌ها را متوقف کرد.
وزیر توسعه شهری هند روز پنجشنبه به پارلمان خبر داد که حالا مقامات شهرداری مردانی را استخدام کرده‌اند که لباس لانگور بپوشند و ادای آنها را در بیاورند.
تلاش‌های زیادی برای مقابله با تهدید سگ‌ها و میمونها در پارلمان و اطراف آن صورت گرفته است. یکی از این تلاش‌ها پوشیدن لباس میمون برای ترساندن میمونهای واقعی است.
وزیر توسعه شهری هند می‌گوید این مردان بسیار مستعد لباس لانگورها را به تن می‌کنند و با تقلید حرکات و صدای میمونها و قایم شدن پشت درخت‌ها سعی می‌کنند این جانوران مهاجم را دفع کنند.
جمعیت بزرگ میمونها درهند یک مشکل طولانی مدت بوده است و همواره باعث مزاحمت عمومی شده است.
میمونها باعث آشوب عمومی شده‌اند، به قطارهای شهری و ساختمان پارلمان حمله کرده‌اند و دفتر نخست‌ وزیر و وزیر دفاع هند را به تصرف خود در آورده‌اند.
انتهای پیام

برچسب ها: 
به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان