کد مطلب: 14144
  تاریخ انتشار:  1399/08/21 - 13:04


توجه لازم به آموزش محیط ‌زیست در کشور نشده است

متاسفانه در کشور آنطور که باید به مسئله آموزش و تحقیق در حوزه محیط ‌زیست توجه نشده است.

معاون توسعه منابع انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست با مهم دانستن امر آموزش در حوزه محیط ‌زیست گفت: متاسفانه در کشور آنطور که باید به مسئله آموزش و تحقیق در حوزه محیط ‌زیست توجه نشده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،  اصغر دانشیان در مراسم تودیع و معارفه معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته به پولی که برای آموزش تخصیص داده می‌شود به‌عنوان سرمایه‌گذاری نگاه می‌کنند نه هزینه اما در کشور ما این سرمایه‌گذاری صورت نگرفته است و آن طور که باید به مسئله آموزش و تحقیق ارزش گذاشته نمی شود.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه از همه ظرفیت‌های سازمان حفاظت محیط زیست برای کمک به امر آموزش و مشارکت‌های مردمی استفاده می‌شود، گفت: آموزش‌های زیست محیطی باید به همه وجوه زندگی مردم نفوذ پیدا کند تا شاهد رفتار درست با محیط زیست باشیم. 

در ادامه این نشست اسکندر امیدی‌نیا - معاون سابق آموزش و مشارکت‌های اجتماعی سازمان محیط زیست - تصریح کرد: حفظ محیط زیست در صف و ستاد کار پیچیده و سختی است و حفظ آن به تنهایی وظیفه سازمان محیط زیست نیست اگر مردم در مواردی مانند حفظ منابع آب، انرژی، کشاورزی و تنوع زیستی همکاری نکنند، محیط زیست خوبی نخواهیم داشت.

 ژیلا مهدی آقایی - معاون آموزش و مشارکت‌های اجتماعی سازمان محیط زیست-  نیز در این مراسم ضمن اشاره به نقش پررنگ آموزش در حفظ محیط زیست گفت: ما معتقدیم که با آموزش همگانی و عمومی می‌توان بستر مناسبی برای حفظ محیط زیست و مسئولیت اجتماعی در این حوزه ایجاد کرد و برای تحقق این امر از تمام همکاران کمک خواهیم گرفت.

 بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست روز گذشته ژیلا مهدی آقایی جانشین اسکندر امیدی‌نیا - معاون آموزش و مشارکت‌های اجتماعی سازمان محیط زیست - شد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی