کد مطلب: 14118
  تاریخ انتشار:  1399/08/18 - 13:13


میمون‌های باغ وحش صدای ترافیک را به سکوت ترجیح می‌دهند!

تحقیقات جدید روی میمون‌های باغ وحش نشان می‌دهد که آنها سر و صدای ترافیکی را به صداهای آرامش بخش ترجیح می‌دهند.

تحقیقات جدید روی میمون‌های باغ وحش نشان می‌دهد که آنها سر و صدای ترافیکی را به صداهای آرامش بخش ترجیح می‌دهند، چرا که گفته می‌شود این سر و صداها مانند صدای گریه‌های طبیعی آنها در طبیعت است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) و به نقل از آی ای، محققانی که در تلاش هستند تا زندگی میمون‌های حاضر در باغ وحش را بهتر کنند و در این راه به اطلاعات بسیار جالبی دست یافته‌اند. به نظر می‌رسد که این حیوانات سر و صدای ترافیک را به سایر صداهای آرامش بخش ترجیح می‌دهند.

دانشمندان میمون‌های یک باغ وحش در هلسینکی فنلاند را در معرض صدای باران، ترافیک، صداهای آرامش بخش و موسیقی شاد قرار دادند و میمون‌ها را تحت نطارت قرار دادند.

"ایلینا هیرسکیج داگلاس" محقق دانشگاه "آلتو" فنلاند گفت: ما فکر می‌کردیم که آنها از صداهای آرامش‌بخش مانند موسیقی آرام لذت خواهند برد، اما در واقع دیدیم که آنها صدای ترافیک را ترجیح می‌دهند.

این صداهای مختلف در یک تونل پخش می‌شد و میمون‌ها سر و صدای ترافیک را برای خوابیدن و آراستن خود و دیگر میمون‌ها در داخل تونل انتخاب می‌کردند. اگرچه این ممکن است در ابتدا تعجب آور به نظر برسد، اما یک توضیح طبیعی و علمی برای آن وجود دارد.

"کیرسی پینونن" هماهنگ کننده این تحقیقات در باغ وحش می‌گوید که ترجیح میمون‌ها ممکن است به این واقعیت مربوط باشد که صدای جاده شبیه به صدای فریاد و گریه‌های این حیوانات در طبیعت است.

وی گفت: این میمون‌ها در طبیعت برای برقراری ارتباط از صداهای مختلف مانند جیغ زدن، فریاد و غیره استفاده می‌کنند و ممکن است میمون‌ها این صداها را در صداهای ترافیکی بیابند.

محققان می‌گویند این آزمایش می‌تواند با سایر محرک‌ها نیز تکرار شود. "داگلاس" گفت: به عنوان مثال حیوانات می‌توانند با نور، گرما یا تغییر دما نیز آزمایش شوند. این فناوری بسیار باز است و ما در شرف پل زدن به این حوزه هستیم.

در عین حال، "پینونن" افزود که باغ وحش‌های دیگر در اروپا به این تحقیق ابراز علاقه کرده‌اند و آزمایش‌های آینده ممکن است شامل افزودن نمایشگرهای بزرگ به قفس حیوانات برای آزمایش آنها باشد.

حیواناتی که برای این آزمایش خاص انتخاب شده بودند، میمون‌های ساکی صورت سفید متعلق به کشورهای شمالی آمریکای جنوبی بودند که در حال حاضر با تخریب جنگل‌های انبوه در معرض تهدید قرار دارند و خوب است که بدانید این حیوانات در باغ وحش از پناهگاهی امن و راحت برخوردارند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان