کد مطلب: 13990
  تاریخ انتشار:  1399/07/30 - 14:09


طرح کاداستر راهکاری برای افزایش ضریب حفاظتی عرصه های ملی است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: طرح کاداستر راهکاری برای تثبیت مالکیت دولت و افزایش ضریب حفاظتی عرصه های ملی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: طرح کاداستر راهکاری برای تثبیت مالکیت دولت و افزایش ضریب حفاظتی عرصه های ملی است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، علینقی حیدریان که در سی و دومین جلسه کارگروه رفع موانع تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی ودولتی استان تهران سخن می گفت، افزود: با اجرای طرح کاداستر و بنا بر دقتی که در این طرح پیش بینی شده از وقوع بسیاری از سوء استفاده های احتمالی و تعرض به انفال پیشگیری شده است و در سایه این اقدام شاهد افزایش ضریب حفاظتی برای عرصه های ملی خواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اراضی ملی بیشتر از سایر منابع مورد طمع افراد سودجو و فرصت طلب قرار می گیرد، با اجرای این طرح علاوه بر کاهش تصرفات و تخلفات به این اراضی، از طرح دعاوی و تشکیل پرونده های قضایی کاسته می شود و بدینوسیله حجم کاری دستگاه قضا و دولت به شدت کاهش می یابد.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران روان سازی و تسریع در پاسخگویی به استعلامات را از مزایای دیگر اجرای این طرح برشمرد و اظهارکرد: با کاداستری شدن پلاک های ثبتی و بارگذاری آن ها در سامانه کاداستر، امکان پاسخگویی سریع به استعلامات و تکریم ارباب رجوع فراهم خواهد شد.

حیدریان اجرای طرح کاداستر را به عنوان مهم ترین اولویت مجموعه منابع طبیعی استان تهران در سال جاری دانست و تأکید کرد: با عنایت به اهمیت و ضرورت تثبیت مالکیت دولت بر عرصه های منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت المال، اجرای این طرح در قالب طرح ۹ در ۹۹ و یکی از اقدامات جهشی سال جاری است و به جد در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران  در این جلسه دو فقره سند تک برگ کاداستری صادر شده به میزان ۲۱۴۸ هکتار مربوط به اراضی ملی پلاک های ثبتی حکیم آباد و نجف آباد شهرستان ری تحویل کارگروه شد و با حضور مسئولان ادارات ثبت و منابع طبیعی شهرستان های شمیرانات و ری برخی از پلاک های ثبتی این دو شهرستان نیز مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب